ساخت مخزن بتنی آب با ظرفیت هزار متر مکعب در بوستان مهر

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز شهری، احداث ساخت مخزن بتنی آب با ظرفیت هزار متر مکعب در بوستان مهر جنب کوه آتشگاه در دست اقدام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأمین و بهینه‌سازی در مصرف آب مورد نیاز فضای سبز به‌عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری، اظهار کرد: ساخت مخازن بتنی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند مشکل تأمین آب برای آبیاری به‌صورت مکانیزه را، با حداقل نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های جاری رفع کند.

وی افزود: در راستای حفظ محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز شهری، احداث ساخت مخزن بتنی آب با ظرفیت هزار متر مکعب، در بوستان مهر جنب کوه آتشگاه در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس مطالعات مکان‌سنجی انجام شده، جانمایی و ساخت این مخزن به‌نحوی طراحی شده است که با قرارگیری در زیر زمین بیشترین ورودی و جمع‌آوری آب‌های سطحی را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مبلغ اولیه پیمان این قرارداد برابر با ۷۹ میلیارد ریال است، گفت: این مخزن بتنی با عمق پنج متری در مدت زمان هفت ماه به بهره‌برداری می‌رسد و با این ذخیره‌سازی، آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز کل منطقه تأمین می‌شود.

قاضی‌عسگر خاطر نشان کرد: با پیگیری مضاعف اداره عمران منطقه، مراحل گودبرداری و جانمایی این مخزن انجام شده و در حال حاضر عملیات خاک‌برداری، تخریب، احداث مخزن، چاهک، ایستگاه پمپاژ، اطاقک، تأسیسات برقی، مکانیکی و انتقال آب به لوله کلکتورها برای آبیاری فضای سبز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از سیستم نوین آبیاری قطره‌ای، جلوگیری از هدررفت آب شرب، حذف آبیاری تانکری، استفاده از آب غیر شرب و صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری فضای سبز از مزایای احداث مخزن بتنی آب به‌شمار می‌رود.

کد خبر 672488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.