عزم جدی اتاق بازرگانی اصفهان برای توسعه صادرات با تقویت دیپلماسی عمومی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دوره جدید اتاق بازرگانی اصفهان، تمرکز بر توسعه صادرات است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم از پتانسیل‌های موجود کشور استفاده کنیم و با تقویت جایگاه ایران در اذهان سایر کشورها و برقراری دیپلماسی عمومی، توسعه صادرات را رقم بزنیم.

محمدرضا گل‌احمد در حاشیه برگزاری نخستین کنگره دیپلماسی ملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره، توجه به حوزه دیپلماسی عمومی و تقویت روابط دوستانه بین کشورها بوده است. در واقع به دنبال آن بودیم روابطی که در سطح سیاسی بود را به صورت روابطی در حد شهروندی، فرهنگی و گردشگری نیز برقرار و به کمک آن روابط اقتصادی را نیز تقویت کنیم.

وی افزود: این اقدام منجر به تلطیف روابط سیاسی می‌شود. هدف ما نیز این بوده است که از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم تا روابط بین ایران و سایر کشورها تقویت شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی نیز نقش خود در برقراری روابط اقتصادی، گردشگری و فرهنگی را ایفا می‌کند. دانشگاه‌ها نیز دیپلماسی علمی را با برقراری روابط و برگزاری رویدادهای علمی برقرار می‌کنند.

گل‌احمد اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی نیز بر اساس مسئولیتی که دارند، به دنبال توسعه روابط اقتصادی و گردشگری از طریق دیپلماسی عمومی هستند.

وی ادامه داد: از زمان استقرار دوره جدید اتاق بازرگانی در اصفهان، تعاملات هیئت‌های تجاری با کشورهای هدف در دستور کار قرار گرفته و هدف ما نیز این بوده است که توانایی‌های استان و کشور را به این کشورها نشان دهیم و ارتباط دیرینه‌ای که پیش از دوره صفویه بین ایران و سایر کشورها وجود داشته و به دلایل مختلف از بین رفته است را مجدد توسعه دهیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دوره جدید اتاق بازرگانی اصفهان تمرکز بر توسعه صادرات است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم از پتانسیل‌های موجود کشور استفاده کنیم و با تقویت جایگاه ایران در اذهان سایر کشورها و برقراری دیپلماسی عمومی، توسعه صادرات را رقم بزنیم.

کد خبر 672413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.