استخدام‌های خارج از ضابطه در شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری پیگیری شود

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استخدام‌های خارج از ضابطه در شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری باید پیگیری شود، گفت: اگر کسی که در شهرداری حقوق می‌گیرد، در هیئت مدیره شرکت‌ها نیز حقوق بگیرد، مورد تعرض قانون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه هجدهم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن خدا قوت به تمام کسانی که برای برگزاری باشکوه جشن عید غدیر و دهه ولایت تلاش کردند، اظهار کرد: امسال مراسم عید غدیر درخور نام اصفهان بود و مجموعه شهرداری نیز نشان داد که می‌توان کم‌خرج، مؤثر و با کمک مردم، دل همه را شاد کرد و شادی مشروع را به مردم هدیه داد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های شهرداری حیاط‌خلوت هیچ‌کس نیست، افزود: شرکت‌ها اموال شهرداری هستند و بی‌شک همان حساسیتی که به‌درستی از سوی شهردار و معاونان روی شهرداری وجود دارد، روی شرکت‌ها نیز باید باشد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارشی در خصوص عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری خواسته شده بود که تا این لحظه به دست ما نرسیده است، البته گزارشی به کمیسیون پایش دال بر استخدام‌های غیرمعمول و حقوق‌های غیرمتعارف رسیده است که امیدواریم همه اینها غلط باشد، این گزارش باید تکمیل شود.

وی ادامه داد: پایان سال گذشته در خصوص شرکت‌ها همین تذکرات داده شد و نماینده شهرداری آخرین صورت‌های مالی که مربوط به شش ماه قبل بود را به عنوان جواب فرستاد.

مصور تصریح کرد: از همکاران خود در شورا خواهش می‌کنم که اگر وظیفه نظارت بر هیئت‌مدیره شرکت‌ها را به عهده گرفته‌اند، با توجه به اینکه به فصل مجمع عمومی شرکت‌ها نیز نزدیک می‌شویم، از این زاویه نگاه کنند که اگر به‌طور مثال یک شرکت در شهرداری در دوره قبل با پنج میلیارد تومان سود تحویل شده است، چرا اکنون دو میلیارد تومان زیان دارد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر استخدام‌های خارج از ضابطه انجام شده است، باید پیگیری شود؛ همچنین اگر کسی که در شهرداری حقوق می‌گیرد، در هیئت مدیره شرکت‌ها نیز حقوق بگیرد، مورد تعرض قانون است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری باید گزارش کاملی از وضعیت شرکت‌ها و مجامع عمومی شرکت‌ها را به اعضای شورا اعلام کند تا بتوانیم وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم.

کد خبر 672233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.