۱۹ روستای گلپایگان به شبکه آب شرب پایدار متصل می‌شوند

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه دهیاران از ظرفیت‌های روستا برای درآمد پایدار استفاده کنند، گفت: به‌زودی ۱۹ روستای شهرستان گلپایگان به شبکه آب شرب پایدار متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز _شنبه هفدهم تیرماه_ در مراسم تجلیل از دهیاران شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای به روستا و مناطق کمتر توسعه یافته تخصیص داده است. در دو سال اخیر بخشداری مرکزی شهرستان گلپایگان با همکاری دهیاران پروژه‌های بزرگی در روستاها از جمله نهضت آسفالت را اجرا کرده‌اند و عملیات آسفالت در برخی روستاها به‌صورت صددرصد به اتمام رسیده است.

وی از ادامه روند اجرای پروژه‌های معوق مانده در روستا خبر داد و افزود: سه‌راهی روستای زرنجان آزادسازی و بیس‌ریزی شده و به‌زودی عملیات آسفالت آن اجرا می‌شود. راه روستای سرآور روفوژ میانی آن در حال انجام است و به زودی آسفالت‌ ریزی می‌شود.

فرماندار گلپایگان از تعویض شبکه آب آشامیدنی روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: به‌زودی ۱۹ روستای شهرستان به شبکه آب شرب پایدار متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دهیاری یک نهاد غیر دولتی است و دولت در قالب کمک به دهیاری‌ها اعتبار تخصیص می‌دهد، افزود: دهیاران با توجه به پتانسیل‌های موجود در روستاها به سمت درآمد پایدار حرکت کنند، دهیاری در آینده موفق خواهد بود که درآمد پایدار در روستا ایجاد کند.

عسگریان تاکید کرد: بنیاد مسکن در اجرای ساخت‌وسازها و معابر روستایی دخالت دارد، درحالی‌که ۹۰ درصد موارد وظیفه دهیاران است، لذا می‌طلبد مدیریت روستا بر عهده دهیار باشد.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی به حساب بنیاد مسکن واریز می‌شود، درحالی‌که مدیر روستا دهیار است، امید می‌رود این دوگانگی در سطح کشور برطرف شود.

فرماندار گلپایگان با اشاره به تهیه طرح هادی روستایی، گفت: جلسات طرح هادی روستایی در استان تشکیل می‌شود، اما بیش از ۹۰ درصد تصمیم‌گیری‌ها در شهرستان صورت می‌گیرد. با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادیم، تخصیص آب در حوزه کشاورزی روستایی رضایت‌بخش بود، اما کشاورزان طرح آبیاری نوین را اجرایی کنند.

علت مهاجرت به شهرها عدم توزیع عادلانه امکانات است

در ادامه سیدمسعود خاتمی با بیان اینکه عمران و آبادانی روستاها باید مورد اهمیت قرار گیرد، اظهار کرد: دلیل مهاجرت از روستاها به شهرها عدم توزیع عادلانه امکانات است. در سال‌های آینده سکونت در شهرهای بزرگ به دلیل کمبود آب شرب و نبود اکسیژن غیرقابل تحمل است و قطعاً به سمت روستاها مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد، لذا روستاها باید آباد شود.

وی افزود: وظیفه مسئولان تکریم ارباب رجوع است، مردم ولی نعمت مدیران هستند، زیرا به‌واسطه حقوق و سرمایه مردم مشغول به کار شدند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهیاران باید اختیارات بیشتری در حوزه روستایی داشته باشد، تاکید کرد: تعیین کننده طرح هادی روستا شورا و دهیار روستا است، کارشناس استان نباید اعمال نظر در اجرای تهیه طرح کند زیرا در جریان مشکلات روستا نیست.

کد خبر 672071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.