تحقق توسعه روستایی و شهری در گرو افزایش توانمندی شوراها است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نخستین گام تحقق توسعه روستایی و شهری، افزایش توانمندی شوراها و آشنایی آن‌ها با قوانین و مقررات حقوقی است تا شوراها بتوانند از ظرفیت خود به‌درستی استفاده کنند و زمینه فسادهای مالی و جرایم را در شوراها کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه هفدهم تیرماه_ در جلسه‌ای با رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال‌وبختیاری که به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه فعالیت و نحوه شکل‌گیری شوراهای فرادست و تعامل آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی پایه امری مهم است و به منظور همکاری با جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش شوراهای اسلامی اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی افزود: نخستین گام تحقق توسعه روستایی و شهری، افزایش توانمندی شوراها و آشنایی آن‌ها با قوانین و مقررات حقوقی است تا شوراها بتوانند از ظرفیت خود به‌درستی استفاده کنند و زمینه فسادهای مالی و جرایم را در شوراها کاهش دهند.

سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال‌چهارمحال‌وبختیاری نیز خاطرنشان کرد: سال جاری تفاهم‌نامه‌ای بین جهاد دانشگاهی و شورای عالی استان‌های کشور منعقد و برای اجرا ابلاغ شده است، اجرای این تفاهم‌نامه در سطح استانی بسیار کارساز است.

وی ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه و گسترش همکاری‌ها و تعامل در زمینه‌های آموزشی و کارآفرینی، پژوهشی و فرهنگی، اطلاع‌رسانی و مشاوره‌ای و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقای سطح دانش و توانمندسازی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها است.

کد خبر 671987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.