اجرای تئاتر «دون ژوان» در تالار هنر اصفهان

طراح و کارگردان نمایش دون ژوان گفت: این نمایش با نگاهی به نمایشنامه‌ی کلاسیک دون ژوآن یا ضیافت سنگ اثر «مولیر» با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان تا بیست و دوم تیرماه در تالار هنر هر شب اجرا دارد.

صبا نساج پور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: دون ژوآن یک نمایش کمدی فانتزی است که داستان آن بر اساس افسانه‌های دون ژوآن (اُپرای دون ژوآن) که شخصیتی مشهور در تاریخ هنر و ادبیات است و همچنین با نگاهی به نمایشنامه‌ی کلاسیک دون ژوآن یا ضیافت سنگ اثر مولیر، شکل‌گرفته است.

وی بابیان اینکه موضوع نمایش به سرگذشت دون ژوآن تنوریو اشاره دارد، افزود: او که اشراف‌زاده‌ای عاشق‌پیشه است در مسیر خود برای به دست آوردن «دونا آنا» که مدعی است یگانه عشق زندگانی‌اش است، با «اسگانارل» نوکر وفادار خود همراه شده و اتفاقات بسیاری برای آن‌ها به وقوع می‌پیوندد.

طراح و کارگردان نمایش دون ژوان با اشاره به اینکه نمایش، روایتگر قصه‌ای کلاسیک و آشنا است ادامه داد: نگاه به مقوله‌ی احساس، در تفکر دون ژوآن شاید در سطح باقی می‌ماند و او موفق به رسیدن و کشف ژرفای این موهبت بزرگ الهی نمی‌شود.

اجرای تئاتر «دون ژوان» در تالار هنر اصفهان

وی گفت: این نمایش به عشقی واقعی اشاره دارد که شاید از سوی بسیاری از انسان‌ها از آن چشم‌پوشی شده و ظواهر فریبنده امر، جلوی شکوفایی و پختگی آن را می‌گیرد.

نساج پور با اشاره به اینکه روایت قصه به‌صورتی فانتزی و کمدی است افزود: سعی شده در عین وفاداری به قصه اصلی اُپرای دون ژوآن، همچنین کاراکترها و کلیت روایت داستانی نمایشنامه مولیر، به دون ژوآن نگاهی نو و متفاوت صورت بگیرد که تا حدودی هم برای تماشاگران به‌روزتر و ملموس‌تر و قابل‌باورتر باشد و هم اصول خود را حفظ کند.

وی گفت: از دید ما جامعه امروز به‌ویژه نسل جوان با چنین موضوعاتی ارتباط برقرار می‌کند چون منوط به زمان و مکان خاصی نیست و ریشه در روابط انسانی دارد.

طراح و کارگردان نمایش دون ژوان افزود: روند پیشروی قصه از یکجایی به بعد، کاملاً با آثار اصلی متفاوت است و سرنوشت متفاوتی نیز برای دون ژوآن رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در طراحی صحنه این نمایش فقط از چوب استفاده‌شده و دکور به‌صورت مینی مال و کاربردی طراحی‌شده است. همچنین سعی شده در اکسسوار و لباس نیز تا حدودی به اسپانیای قرن ۱۸ و ۱۹ نزدیک شویم.

اجرای تئاتر «دون ژوان» در تالار هنر اصفهان

نساج پور اظهار کرد: در سبک اجرا هم با توجه به راوی بودن اسگانارل، نوکر دون ژوآن، در برخی از قسمت‌ها از فاصله‌گذاری بهره گرفته‌شده و لوکیشن‌ها و مکان‌ها، تا حدودی به‌صورت سیال در چرخش است.

وی تصریح کرد: این نمایش با حمایت سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان و تالار هنر به روی صحنه رفته است.

طراح و کارگردان نمایش دون ژوان گفت: این نمایشنامه که بیشترین مخاطب آن قشر جوان و نوجوان جامعه را تشکیل می‌دهد برای اولین بار است که ساخته‌شده و از یازدهم تیرماه شروع و تا بیست و دوم همین ماه ساعت ۱۸:۱۵ عصر در تالار هنر اصفهان اجرا دارد.

وی گفت: در این نمایشنامه شمیلا تابش، بهزاد سیفی، امیرحسین خامسی پور، مهدی احمدی پرور، شیما مشکل‌گشا، سحر سلیمانی، هانیه قاسمی وفاطمه نادری به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 671676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.