همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز (چهارشنبه) در منطقه ۱۴ شهرداری به ایستگاه هفدهم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین هفدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم به منطقه ۱۴ رسید؛ منطقه‌ای که بیشترین بافت فرسوده شهر، کمترین میزان فضای سبز و تفرجگاهی، محروم‌ترین محله یعنی حصه شمالی را در خود جای داده است اما با تمام این اوصاف، مستعدترین استعدادها در حوزه علمی و ورزشی در دل محلات این منطقه رشد کرده‌اند.

از روز نخست کاری شهردار اصفهان که از محله حصه آغاز شد، تاکنون دو سال می‌گذرد، مردم این محله از آن روز تاکنون شاهد اجرای پروژه‌ها که به زعم مدیر منطقه چهره محله حصه را تغییر داده است، بوده‌اند.

همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

- ابتدای مراسم زمانی که خبرنگاران سوار بر اتوبوس اصحاب رسانه شدند، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در جمع حاضر شد و از استعدادهای بی‌نظیر منطقه گفت و یادآور شد: به‌تازگی بیش از ۱۰۰ ورزشکار و قهرمان ملی ساکن محلات این منطقه تقدیر شده‌اند، بنابراین منطقه ۱۴ محروم از خدمت، نه محروم از استعداد است.

-نخستین پروژه‌ای که در هفدهمین آئین «به احترام مردم اصفهان» افتتاح شد، تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی بود، این پروژه به فرمان شهردار اصفهان با رمز یا علی بن ابی‌طالب (ع) و با ذکر بخشی از فرازهای دعای کمیل (یارَبِّ قَوِّ عَلی خدمتک جَوارِحی وَ اشدُد عَلَی العَزیمَهِ جَوانِحی) و با رژه یگان موتوری مزین به نام امام علی (ع) و حضرت مهدی (عج) به بهره برداری رسید.

همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

_ پس از آن از دیوارنگاره‌های محله حصه بازدید میدانی انجام شد؛ دیوارنگاره‌ای که بزرگ‌ترین دیوارنگاره محلی در کشور محسوب می‌شود.

_ بازیکده کودک و نوجوان مقصد بعدی آئین افتتاحیه در منطقه چهارده بود، این بازیکده به دست دختر شهید حمید خادمی از شهدای مدافع حرم افتتاح شد، فرزند و خانواده شهید مورد تفقد شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفتند.

همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

_ حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در میان کودکان و نوجوانانی که در بازیکده حضور داشتند و گفت‌وگو با مادرانی که فرزندان شأن را در این مجموعه همراهی می‌کردند، بیشترین زمان بازدید از بازیکده را به خود اختصاص داد.

_ مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه افتتاح بازیکده گفت: انتظار می‌رود مردم این محله نگهبان و حافظ اتفاقات و اقداماتی باشند که در این منطقه انجام می‌شود، بنابراین امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این محله و منطقه کم‌برخوردار همچون نگینی برای شهر اصفهان بدرخشد.

همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

_چهاردهم تیرماه به عنوان روز قلم و روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شناخته می‌شود که به دلیل مقارن شدن آئین افتتاحیه با این روزها، آغاز بخش پایانی مراسم با تبریک به اصحاب رسانه و شهرداران و دهیاران همراه شد.

_ اجرای گروه سرود و همخوانی نوجوانان دختر و پسر به سه زبان فارسی، عربی و افغانستانی بخش دیگر آئین پایانی بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

_ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: اقدامات در این منطقه به‌ویژه محله حصه ذیل سه مؤلفه هویت، امنیت و فرهنگ اجرایی شده است که اجرای پروژه دیوارنگاره، ایجاد کلانتری در آینده‌ای نزدیک و افتتاح بازیکده ذیل این سه مؤلفه انجام شده است.

_ بخش پایانی مراسم که در آستان مقدس زینبیه انجام می‌شد، با اجرای صلوات خاصه امام رضا (ع) از سوی خدام آستان حضرت زینب (س) همراه بود، دل‌ها همه به عطر یاد و نام امام رضا (ع) جلا یافت.

_در پایان معتمدان، روحانیت و یادگاران دفاع مقدس در منطقه ۱۴ به پاس تلاش شهردار اصفهان به دلیل اینکه نخستین روز کاری خود را از محله حصه آغاز کرد، تقدیر کردند.

همه با هم برای رفع محرومیت از منطقه ۱۴ اصفهان

کد خبر 671474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.