به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی در کمتر از ۴ ماه بی‌سابقه بوده است

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به جرئت می‌گویم به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی در شورای اسلامی شهر و قرائت آن در کمتر از چهار ماه از آغاز سال در صحن شورا، بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی در مراسم رونمایی از کتاب مستندات حسابرسی‌های چهارساله شورا و تجلیل از عوامل این حسابرسی‌ها اظهار کرد: در ابتدای ورود به شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰، بررسی‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم و مشخص شد، گزارش‌های حسابرسی که وظیفه قانونی شورای شهر است طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در صحن شورای اسلامی شهر ارائه نشده است و حسابرسان مستقر نشده بودند.

وی با اشاره به تأکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر به‌روز رسانی گزارش‌های حسابرسی، افزود: با دستور رئیس شورای شهر، جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم و قرار شد کارگروه حسابرسی تشکیل شود، در این کارگروه تصمیم گرفته شد که در یک حرکت جهادی در کمیسیون برنامه و بودجه در کمتر از هشت ماه تمام گزارش‌های حسابرسی طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ آماده و به ترتیب در صحن شورای اسلامی شهر قرائت شود.

آخوندی تصریح کرد: حدود یک ماه پیش قرائت حدود ۳۰۶ گزارش حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورا شهر به اتمام رسید و در حال حاضر نیز شاهد به نتیجه رسیدن به‌روزرسانی گزارش‌های حسابرسی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ آغاز شده است، ادامه داد: به جرئت می‌گویم این موضوع در شورای اسلامی شهر سابقه نداشته است و گزارش‌ها در فاصله کمتر از چهار ماه از آغاز سال، در صحن شورا قرائت می‌شود.

وی درباره تأکیدات اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر نتیجه‌بخش بودن گزارش‌های حسابرسی، اضافه کرد: به‌طور قطع طبق آنچه که اعضای شورا اعلام نظر کردند، این گزارش‌ها منتج به بهبود عملکردهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق بیست‌ودوگانه خواهد شد، چراکه تکالیفی مشخص می‌شود و بر اساس آن پیگیری می‌کنیم تا شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق گزارش‌ها را به‌روز کنند.

آخوندی گفت: با تلاش دبیر کمیسیون برنامه و بودجه، گزارش چهار ساله حسابرسی هرکدام از مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها را در قالب کتاب منتشر کردیم تا در سوابق شورا باقی بماند، با این اقدام مستندسازی نیز انجام می‌شود.

کد خبر 671437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.