چگونه نشخوار فکری را متوقف کنیم؟

با در نظر گرفتن یک چشم‌انداز و صحبت کردن با دیگران می‌توانید به متوقف شدن نشخوار فکری کمک کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که بیش از حد فکر می‌کنید یا دچار نشخوار فکری می‌شوید، احتمالاً سعی می‌کنید مشکلی را در زندگی خود حل کنید. در واقع این موضوع به توانایی ما در تصمیم‌گیری آسیب می‌رساند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نشخوار فکری باعث بروز احساس اضطراب و نگرانی می‏‌شود. افراد می‌اوانند با استفاده از ریلکس کردن و تکنیک‌های آرام‌سازی ذهن، آن را متوقف کنند. در ادامه به بررسی دیگر روش‌ها برای متوقف کردن نشخوار فکری می‌پردازیم:

یک چشم‌انداز برای خود در نظر بگیرید

تمرکز حواس و شیوه‌های متفکرانه مشابه به ما این امکان را می‌دهد که از نشخوار فکری دوری کنیم تا بتوانیم تصمیمات بهتری بگیریم. زمانی که بیش از حد روی موضوعی تمرکز می‌کنیم و غرق آن می‌شویم، بهتر است یک چشم‌انداز برای خود در نظر بگیریم و به این فکر کنیم که آیا این موضوع تا یک سال یا پنج سال دیگر برای من مهم خواهد بود یا خیر.

ریشه نشخوار فکری را بیابید

زمانی که دچار نشخوار فکری می‌شوید، از خود بپرسید که آیا این افکار برای من مفید هستند یا خیر. در این صورت متوجه می‌شوید موضوعی که بیش از حد به آن فکر می‌کنید، ارزش تمرکز دارد یا فقط انرژی و توجه شما را به خود جلب کرده است. زمانی که ریشه نشخوار فکری را بیابید، می‌توانید برنامه‌ای برای حل کردن آن در نظر بگیرید.

صحبت کردن با دیگران

صحبت کردن با افراد قابل اعتماد می‌تواند برای متوقف کردن نشخوار فکری مفید واقع شود. گاهی اوقات فقط شنیدن نظرات دیگران می‌تواند به بازنگری در نحوه تفکر شما در مورد یک موضوع کمک کند.

منبع: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/click-here-for-happiness/202302/are-you-an-overthinker

کد خبر 671323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.