تلاش برای عدم مشارکت مردم در انتخابات راهبرد دشمن است

استاندار اصفهان گفت: اگر به مواضع دشمن درباره انتخابات انجام شده در جمهوری نگاه کنیم، می‌بینیم یکی از راهبردهای اساسی دشمن برای ضربه زدن به انتخابات، تلاش برای عدم حضور و مشارکت بوده و قطعاً آن چیزی که دشمن دنبال می‌کند و می‌خواهد را ما نباید دنبال کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی صبح امروز در آئین افتتاح سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات، اظهار کرد: در جلسه‌ای که استانداران با وزیر کشور و معاون سیاسی وزیر کشور داشتند، با توجه به بعضی از گزارشات و مسائلی که مطرح می‌شد، به نظر می‌آمد به لحاظ یک انسجام در مجموعه دولت این ابلاغیه لازم بود و این موضوع درخواست استانداران بود.

وی افزود: شاید سو برداشتی که توسط برخی نمایندگان مجلس اتفاق افتاد و تبلیغات زود هنگامی که قبل از تبیین و پرداختن عالمانه به مسئله اتفاق افتاد، غبار را افزایش داد و نگذاشت هدفی که این ابلاغیه دنبال می‌کرد به درستی مورد تبیین و بررسی قرار گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه در این بخشنامه ۴ محور اساسی مورد توجه قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: تأکید بر رعایت سلسله مراتب اداری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف دولت برای هم‌افزایی که باید در استان‌ها اتفاق بیفتد که همه ما قبول داریم کار منسجم و تشکیلاتی به عنوان یک اصل راهبردی محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دوری مجریان انتخابات از حضور در جلسات شائبه‌دار و جلساتی که می‌تواند نسبت به آن انتظاری که رهبر انقلاب و قانون برای ما تعریف کرده است، حاشیه ایجاد کند و رعایت اصل بی‌طرفی از دیگر مواردی بود که در این ابلاغیه مورد توجه قرار داشت.

وی تأکید کرد: اصل سومی که در این ابلاغیه مورد توجه بود، ترسیم برآیند ارتباطات تشکیلاتی در درون وزارت کشور بود که نیم‌نگاهی به سایر وزارتخانه‌ها در تعامل با فرمانداران داشت و این سبب می‌شد که فرمانداران در مسائل اجرایی تحت فشارها و تنش‌های اجرای مختلف دولت قرار نگیرند و بتوانند سیاست‌ها و راهبردهای نظام را بهتر پیش ببرند.

مرتضوی با اشاره به اصل چهارم ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور، اظهار کرد: در این اصل بر التزام عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید شده و عدم ورود نمایندگان مجلس به حوزه مسائل اجرایی خصوصاً در بحث انتصابات که رهبر انقلاب چندین بار روی این نکته تأکید کردند، مد نظر بوده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: اگر شرایط مهیا می‌شد که یک تبیین دقیق پیرامون این ابلاغیه صورت گیرد، بعید می‌دانم در مجلس شورای اسلامی کسی طرفدار این طرح نباشد؛ بنابراین در بعضی مواقع با فضای غبار آلودی که ایجاد می‌شود، امکان تمرکز، تبیین و بررسی محققانه چنین مواردی سلب می‌شود.

وی تصریح کرد: همه ما اذعان داریم که هدف از برگزاری این همایش فراهم کردن امکانات برای برگزاری انتخابات خوب، سالم و با مشارکت بالا و در عین حال رقابتی است و باید نتایجی رقم بخورد که سرمایه بزرگی برای کشور باشد.

مرتضوی با بیان اینکه همه ما باور داریم انتخابات مظهر تحقق اراده مردم در اداره امور کشور است، افزود: یکی از نکاتی که لازم است در این باره به آن پرداخته شود این است که اگر ما شرایط را به سمتی بردیم که یک انتخابات رقابتی با مشارکت بالا صورت گیرد، امکان جمع‌آوری نظرات و سلایق مختلف حول تحقق این اراده ملی بهتر فراهم می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شاید بسیاری از کشورها مدعی باشند که به دنبال این موضوع هستند و بعضاً ما در یک قیاس تصورمان این باشد که ما و سایر کشورهای دنیا در این نگاهی که از این زاویه به مسئله انتخابات داریم، نگاه مشابهی است ولی من معتقد هستم که همه ما در یک شرایط واقعاً واقع‌گرایانه به مسئله شفافیت و انتخاب آگاه نگاه می‌کنیم.

وی گفت: چیزی که حکومت ما را متمایز می‌کند این است که جمهوری اسلامی در انتخابات ۴۴ سال گذشته سعی کرده با فراهم کردن یک شرایط مناسب برای یک انتخاب آگاهانه، با علم به اولویت‌های جامعه فضا را فراهم کند تا کسانی که مشارکت می‌کنند بتوانند یک انتخاب آگاهانه را انجام دهند، اما در بسیاری از نقاط دنیا اینگونه نیست.

مرتضوی در پایان تأکید کرد: اگر به مواضع دشمن درباره انتخابات انجام شده در جمهوری نگاه کنیم، می‌بینیم یکی از راهبردهای اساسی که دشمن برای ضربه زدن به انتخابات عنوان می‌کند، تلاش برای عدم حضور و مشارکت مردم بوده و قطعاً آن چیزی که دشمن دنبال می‌کند و می‌خواهد را ما نباید دنبال کنیم.

کد خبر 671313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.