چرا ورود چمدان‌ چرخ‌دار به این شهر ممنوع است؟

ماتو فرانکوویچ، شهردار دوبرونیک در کرواسی، از اعمال قانون ممنوعیت ورود چمدان‌های چرخ‌دار گردشگران به عنوان بخشی از رویکرد «به شهر احترام بگذاریم» و با هدف افزایش رفاه شهروندان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوبرونیک یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای کرواسی به‌حساب می‌آید، چراکه جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در خود جا داده است و همه ساله صدها هزار مسافر را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود فرامی‌خواند. اگرچه به واسطه این امر، صنعت گردشگری شهر از رونق بسیار بالایی برخوردار شده و حتی معیشت شهروندان را به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده است، با این حال تاکنون شکایت‌های مختلفی از سوی ساکنان مبنی بر ایجاد مزاحمت از سوی مسافران به مدیران شهر ارائه شده است. مهم‌ترین نارضایتی شهروندان دوبرونیک از حضور گردشگران در شهر به صدای چرخ‌های چمدان‌های آن‌ها مربوط می‌شود که به آلودگی صوتی در سراسر شهر منجر شده است. بسیاری از ساکنان دوبرونیک مدعی شده‌اند که صدای کشیده شدن چرخ‌های چمدان‌های مسافران باعث ایجاد اختلالاتی در خواب‌های شبانه آن‌ها شده و از رفاه روانی این مردم کاسته است.

چرا ورود چمدان‌ چرخ‌دار به این شهر ممنوع است؟

مدیران دوبرونیک به پیروی از رویکرد «به شهر احترام بگذاریم» و به منظور تحقق تعهد خود نسبت به این طرح، تصمیم گرفتند از ورود گردشگرانی با چمدان‌های چرخ‌دار به شهر جلوگیری و جریمه‌های سنگینی بر آن‌ها اعمال کنند. در این راستا، گردشگران دوبرونیک از این پس حق ورود به شهر را با چمدان‌های چرخ‌دار خود ندارند و جالب این‌که ناقضان قانون مستلزم پرداخت ۲۸۷.۸۳ دلار جریمه هستند. این قانون از سی‌ام ژوئن اجرا شده و شگفتی مسافران شهر را به دنبال داشته، با این حال پیروی از آن لازمه ورود آن‌ها به دوبرونیک است.

چرا ورود چمدان‌ چرخ‌دار به این شهر ممنوع است؟

جالب است بدانید که ماتو فرانکوویچ ادعا کرده است که محدودیت‌های مسافران برای ورود به شهر را تنها به منع استفاده از چمدان‌های چرخ‌دار محدود نخواهد کرد، بلکه در نظر دارد قوانین دیگری نیز در این زمینه اعمال کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توقف ورود تمام انواع چمدان‌ها به داخل شهر توسط خود گردشگران از نوامبر سال جاری اشاره کرد. در واقع گردشگران باید چمدان‌های خود را در بیرون از شهر نگه دارند تا افرادی که خود شهرداری استخدام خواهد کرد، آن‌ها را به محل استقرار مسافران انتقال دهند.

کد خبر 671199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.