ساخت المان شهید گمنام در میدان شهدای حج یزد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد از ساخت المان شهید گمنام در میدان شهدای حج یزد با الهام‌گیری از معماری ایرانی-اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلیرضا رسولی صبح امروز _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ در بازدید از روند ساخت المان شهید گمنام میدان شهدای حج یزد، اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های گسترده مردمی در منطقه یک و امام‌شهر یزد، ساخت المان شهید گمنام در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این المان بر مزار شهید گمنام میدان شهدای حج ساخته می‌شود، افزود: در ساخت این مقبره به صورت کامل از معماری ایرانی-اسلامی بهره گرفته شده است و اصول ارزشی سازه‌های اسلامی را در آن لحاظ کرده‌ایم.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد با بیان اینکه تمام این اقدامات و طرح‌ها برای ساخت مقبره شهید گمنام با طرحی زیبا و فاخر بوده است، خاطرنشان کرد: این طرح با هندسه هشت‌ضلعی ترکیب و با ستون‌های مدور، سرستون‌های اسلیمی و گنبد فیروزه‌ای نهایی شد و تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رسولی با اشاره با مختصات فنی این بنا تصریح کرد: ارتفاع از کف تمام‌شده تا سرستون‌ها ۲.۵ متر، ارتفاع از کف تمام‌شده تا قوس‌ها و تویزه سه متر و ۱۰ سانتی‌متر و ارتفاع از کف تمام‌شده تا گنبد، حدود شش متر است.

وی با تاکید بر اثرگذاری بالای شهدا در جامعه، گفت: موقعیت قرارگیری این مقبره در میدان باعث شده است که طراحی و اجرای آن به عنوان یک بنای فاخر و ارزشمند، میعادگاه عاشقان شهید و شهادت باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: از برنامه‌های این طرح آن است که با همکاری هیئت امنا و سایر فعالان فرهنگی و مذهبی، فرهنگ شهادت بر اساس نیازهای روز جامعه ترویج پیدا کند.

کد خبر 670971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.