هم‌افزایی گروه‌های دوام و آتش‌نشانان داوطلب برای حفظ ایمنی شهر ضرورت دارد

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود بعضی موازی‌کاری‌ها میان آتش‌نشانان داوطلب و گروه‌های دوام گفت: برای داشتن شهری ایمن و آماده، باید شاهد هم‌افزایی گروه‌های دوام و آتش‌نشانان داوطلب به عنوان دو بال افزایش ایمنی در شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _دوشنبه دوازدهم‌تیرماه_ در جلسه شهر ایمن اظهار کرد: لازم است پایش مناطق انجام شود تا مشخص باشد در کدام منطقه شاهد رشد حوادث و در کدام منطقه شاهد کاهش تعداد حادثه هستیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه‌های آموزشی تعداد حوادث را در مناطق متوقف کرد، افزود: مرکز آموزش سازمان آتش‌نشانی یکی از پتانسیل‌های این سازمان است و می‌توان گفت مجهزترین مرکز آموزش غرب آسیا را در تهران داریم.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت این مرکز استفاده می‌شود، در حالی که می‌توان آموزش گروه‌های مردمی آتش‌نشان، گروه‌های داوطلب و گروه‌های دوام را از طریق این مرکز پیگیری کرد.

بابایی با اشاره به فعالیت گروه‌های دوام در محلات شهر تهران ادامه داد: این گروه‌ها آمادگی دارند تا آموزش‌های لازم را دریافت و در امر پیشگیری کمک کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود بعضی موازی‌کاری‌ها میان آتش‌نشانان داوطلب و گروه‌های دوام تاکید کرد: برای داشتن شهری ایمن و آماده، باید شاهد هم‌افزایی گروه‌های دوام و آتش‌نشانان داوطلب به عنوان دو بال افزایش ایمنی در شهر باشیم، با استفاده از فضای مجازی، بستر پیام‌رسان‌های داخلی و ارائه آموزش‌های لازم می‌توان از ظرفیت این گروه‌های در زمان حادثه استفاده کرد.

وی با اشاره به بعضی تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حوزه ایمنی ساخت‌وساز اضافه کرد: رفع تخلفات باید به شکل ویژه پیگیری شود و هرکجا در حوزه ایمنی کم‌کاری وجود دارد، اعلام و برخورد قاطع انجام شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید تجهیزات برای سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: تولید ۹۰ درصد تجهیزات ساختمانی در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی در داخل کشور عملیاتی شده و تنها ۱۰ درصد آن وارداتی است، در حالی که ۹۰ درصد تجهیزاتی که در سازمان آتش‌نشانی استفاده می‌شود، وارداتی است.

بابایی گفت: این سازمان تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های داخلی برای تولید تجهیزات منعقد کرده است، اما انتظار می‌رود در این حوزه تسریع و از ظرفیت نخبگان بخش خصوصی استفاده شود.

کد خبر 670963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.