دشمن بعثی اگر از ظرفیت ارتش و مردم اطلاع داشت، ریسک حمله به ایران را نمی‌پذیرفت

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) گفت: اگر دشمن از ظرفیت‌های عظیم ارتش به‌ویژه نیروی زمینی برای دفاع و ایجاد گسست در پیشروی ارتش متجاوز رژیم بعث، همراه با مقاومت مردمی اطلاع داشت، هرگز ریسک حمله به ایران را نمی‌پذیرفت.

به گزارش ایمنا، سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) امروز _یکشنبه یازدهم تیرماه_ در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگ دهه امامت و ولایت اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش با توجه به مأموریت ذاتی و ماهیت تهدیدات و برخورداری از تجربه تاریخی ۴۰ سال گذشته رکن اساسی قدرت نظامی و دفاعی-تهاجمی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد بازدارندگی و تأمین تمامیت ارضی و استقلال ایران است.

وی افزود: اگر از دوران دفاع مقدس یاد می‌کنیم و گفته می‌شود شاکله قدرت سپاه متکی بر مردم و باورهای دینی و انقلابی بود، درباره ارتش و نیروی زمینی ارتش باید تصریح کرد، بدون تعهدپذیری و باورمندی ارتش به قدرت برآمده از انقلاب و اهداف آن و تحول درون ارتش، امکان انسجام و تداوم حیات سازمانی و مهم‌تر از آن نقش ارتش به‌ویژه نیروی زمینی ارتش در شکست ارتش متجاوز رژیم بعث شکل نمی‌گرفت.

این مقام ارشد دفاعی ادامه داد: در حقیقت وجود ظرفیت‌های عظیم ساختاری و سازمانی در ارتش و نظام آموزشی قوی و حضور فرماندهان متعهد، این امکان را فراهم کرد تا در بزنگاه تاریخی در آغاز جنگ و تجاوز دشمن، زمینه‌های شکست ارتش متجاوز رژیم بعث فراهم شود و اگر دشمن از ظرفیت‌های عظیم ارتش و به ویژه نیروی زمینی برای دفاع و ایجاد گسست در پیشروی ارتش متجاوز رژیم بعث، همراه با مقاومت مردمی اطلاع داشت، هرگز ریسک حمله به ایران را نمی‌پذیرفت.

وی گفت: محاسبات دشمن در تجاوز به سرزمین ایران در سه چیز اشتباه بود: اول، در محاسبه توانایی حضرت امام برای رهبری کشور در مدیریت بحران‌های امنیتی در داخل کشور و در برابر وقوع جنگ و تهاجم خارجی که همزمان با استقرار نظام بود.

سردار رشید ادامه داد: دومین نکته محاسبه واکنش ارتش جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم آن در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی ایران که با وقوع جنگ، نقش ارتش آشکار شد و سومین آن هم محاسبه واکنش نیروهای مردمی و مشارکت آنان در دفاع، با سازماندهی در سازمان و ساختار سپاه پیش‌بینی نشده بود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به قدرت هم‌افزایی ارتش، سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: من قدرت عملیات ترکیبی ارتش و سپاه را در دوران دفاع مقدس مشاهده و درک کرده‌ام. قدرتی که شامل به‌کارگیری ظرفیت‌های عظیم ساختاری، سازمانی، نظام آموزشی قوی، طرح‌های عملیاتی آفندی و عملکرد فرماندهان متعهد بود. وقتی ارتش با سپاه و نیروهای مردمی ترکیب می‌شدند، توانمندی قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا می‌کرد و هیچ قدرتی در مقابل آنها تاب نمی‌آورد.

کد خبر 670772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.