دفاع مقدس، گنجینه و میراث گران‌بهای شهدا است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب و سرمایه‌ای بی‌نظیر برای مردم و نسل جوان کشور است که باید به‌خوبی از آن درس گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت مهدی‌شهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب و سرمایه‌ای بی‌نظیر برای مردم و نسل جوان کشور است که باید به‌خوبی از آن درس گرفت.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس درس‌های و عبرت‌های فراوان دارد، افزود: دفاع مقدس از مهم‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب است و باید حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای جوانان و نوجوانان به صورت دقیق در مجالس و محافل مختلف روایتگری شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: امروز همه ما وظیفه داریم سیره شهدا و آموزه‌های دفاع مقدس را برای مردم به ویژه جوانان بازگو و تبیین کنیم، امروز مهم‌ترین نقشه دشمن ناامید کردن مردم از آینده این نظام و انقلاب است و سعی می‌کنند مردم و به‌خصوص جوانان ما را از آینده این نظام ناامید کنند.

وی ایمان، از خود گذشتگی، ایثار، وحدت، توکل به خدا، وعده نصرت الهی و پیروی مطلق از ولایت فقیه را از ویژگی‌های بارز رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز نیز با الگوگیری از ویژگی رزمندگان دوران دفاع مقدس باید در جبهه جنگ نرم ایستادگی کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان افزود: ما امروزه با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم و دشمن سعی در نابود کردن جمهوری اسلامی از طریق ابعادی همچون اقتصاد، سیاست و فرهنگ دارد و از هر طریقی در تلاش است برای خود دستاوردی داشته باشد.

سلامی با بیان اینکه دست‌کاری ذهن نسل جوان اولین اولویت در جنگ ترکیبی دشمن است، متذکر شد: دشمن از جنگ فیزیکی و درگیری نظامی با کشورمان مأیوس و ناامید شده است و با راه‌اندازی جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی، به دنبال آسیب زدن به باورهای دینی ملت است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس، بصیرت‌افزایی و تبعیت بی‌چون‌وچرا از ولایت فقیه مؤثرترین راهکار برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان است.

کد خبر 670742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.