آغاز مرحله نخست طرح محدوده ترافیکی / ساکنان محدوده مرکزی شهری در «اصفهان‌ من» ثبت‌نام کنند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: گام نخست طرح محدوده ترافیک با ثبت‌نام ساکنان محدوده مرکزی شهری در سامانه اصفهان من از ابتدای تیرماه امسال آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: اجرای طرح محدوده ترافیک مرکز شهر یا تعریف محدوده سبز مرکزی شهر در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک، حفظ آثار و بافت تاریخی در مرکز شهر و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پاک، برقی، همگانی و غیر موتوری از جمله طرح‌های شهرداری اصفهان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه مصوبات مرحله نخست طرح از شورای ترافیک شهر و استان و شورای اسلامی شهر دریافت شده است، افزود: در این راستا مرحله نخست آن شامل ساماندهی طرح زوج و فرد از ابتدای فصل تابستان آغاز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد در شهر اصفهان از سال ۸۹ در هسته مرکزی شهر آغاز شد اما با توجه به ارائه نکردن مجوز و مشوق برای ساکنان محدوده مرکزی شهر اصفهان این موضوع موجب نارضایتی این گروه از شهروندان شده است، تصریح کرد: در این راستا در مرحله نخست با توجه به درخواست ساکنان محدوده طرح زوج و فرد، برای بهبود و ساماندهی در خصوص مجوزهای صادرشده از ابتدای تیرماه امسال تغییراتی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس و با دریافت مصوبات لازم تصمیم گرفته شد که فروش مجوز تردد ساکنان با ترددهای ضروری در روزهای مخالف پلاک خودرو نیز فراهم شود.

آغاز مرحله نخست طرح محدوده ترافیکی/ساکنان محدوده مرکزی شهری در سایت اصفهان‌من ثبت نام کنند

حق‌شناس با بیان اینکه ساکنان محدوده طرح ترافیک با مراجعه به سامانه http://my.isfahan.ir و مطابق راهنمای ارائه شده، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند، گفت: فروش مجوز با در نظر گرفتن تخفیف قابل توجه در روزهای مخالف پلاک خودرو انجام می‌شود تا در صورتی که نیاز بود، ساکنان با خودرو از خانه خارج شوند و بتوانند طرح تردد را خریداری کنند و در صورت تردد جریمه نشوند؛ این امکان فقط برای ساکنانی فراهم است که مدارک آن‌ها نشان دهد ساکن محدوده هستند و آن را در سامانه بارگذاری کرده باشند و خودرویی را که معرفی می‌کنند، دارای اعتبار معاینه فنی باشد.

وی اضافه کرد: همزمان با این اقدام تمام مجوزهای صادرشده طی سال‌های گذشته بازنگری خواهد شد و تنها برای وسایل نقلیه‌ای مانند خودروهای عمومی که طبق قانون مشمول دریافت مجوز است، از طریق سامانه http://my.isfahan.ir مجوز صادر خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پس از ساماندهی مجوزهای طرح زوج و فرد و با تکمیل زیرساخت‌های نرم‌افزاری و حمل‌ونقل همگانی و حمل‌ونقل غیرموتوری، طرح زوج و فرد به طرح محدوده ترافیک تغییر می‌کند و از تمام شهروندان تقاضا می‌شود تا حد امکان از تردد با خودرو شخصی در محدوده مرکز شهر خودداری و از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ساکن محدوده می‌توانند هرگونه سوال در مورد این طرح را از طریق سامانه ۱۳۷ مطرح کنند.

کد خبر 670498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.