قفل بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی بهارستان باز شد

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی از احداث بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی در شهر بهارستان خبر داد و گفت: مقرر شد اعتبار بیمارستان در حوزه زیرساخت و سفت‌کاری توسط وزارت راه و شهرسازی و تکمیل و تجهیز توسط وزارت بهداشت تأمین شود.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جزئیات کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهر جدید بهارستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان را استانی برخوردار می‌دانند، اما مردم اصفهان از بسیاری نابرخورداری‌ها رنج می‌برند.

وی بیان اینکه بر اساس اعلام آمار رسمی جمعیت شهر جدید بهارستان ۱۲۰ هزار نفر اعلام شده است، افزود: به طور قطع بیش از این تعداد، ساکن این شهر هستند و نیاز است زیرساخت‌های لازم برای مردم این شهر در نظر گرفته شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۳۰ سال از احداث شهر بهارستان می‌گذرد، اما زیرساخت‌ها و امکانات لازم و نیاز ضروری مردم از جمله زیرساخت بهداشتی و درمانی در این شهر فراهم نشده است.

وی با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص دریافت مجوز برای ساخت بیمارستان، گفت: بعد از ۲۰ سال موفق شدیم این مجوز را برای بهارستان دریافت کنیم و کمیسیون ماده ۲۰ آن انجام و در حال برگزاری کمیسیون ماده ۲۳ هستیم، همچنین نقشه‌های ساخت بیمارستان آماده شده است.

شیخی با تاکید بر آغاز فرایند اجرایی و عملیاتی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی، اضافه کرد: پروژه‌های دیگری در اصفهان وجود دارد، اما اصلی‌ترین موضوعی که علاقه‌مند به اجرای آن بودیم احداث بیمارستان بود از این رو از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم بازدیدی از این پروژه داشته باشد و از نزدیک شرایط را ملاحظه کند.

وی اضافه کرد: با توجه به سفر وزیر راه و شهرسازی و تیم همراه به اصفهان، معاون وزیر راه از پروژه احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهر جدید بهارستان بازدید کرد و پیرو درخواست‌هایی که درباره احداث این بیمارستان داشتیم، موضوعات بررسی و کلنگ بیمارستان در شهر بهارستان به زمین زده شد، همچنین هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و قرار شد؛ تفاهمنامه‌ای منعقد شود، همچنین این مهم در شورای مسکن استان اصفهان با دستور مقام عالی وزارت مورد تصویب قرار گرفت و از ابتدای هفته آینده به دنبال شروع فرایند اجرایی شدن کار خواهیم بود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی و تیم همراه به استان اصفهان به زمین زدن کلنگ بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهر جدید بهارستان بود.

وی با اشاره به تأمین اعتبار بیمارستان در شهر جدید بهارستان، خاطرنشان کرد: مقرر شد اعتبار بیمارستان در حوزه زیرساخت و سفت‌کاری توسط وزارت راه و شهرسازی و تکمیل و تجهیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین شود، تاکنون مجوز و اقدامات لازم توسط وزارت بهداشت انجام شده و این بیمارستان به صورت کامل دولتی است.

احداث بیمارستانی در شهر جدید بهارستان پس از ۳۰ سال

احداث بیمارستانی در شهر جدید بهارستان پس از ۳۰ سال

کد خبر 670143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.