آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۲ جایگاه سوخت کوچک‌مقیاس در پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در صورت همکاری مناطق شهر تهران و تسریع روند صدور مجوز از سمت وزارت نفت، تا آخر سال ۵۰ نقطه برای بهره‌برداری جایگاه سوخت کوچک‌مقیاس در سطح تهران آماده خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سعید بیگی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت کوچک‌مقیاس در شهرک والفجر منطقه شش شهرداری تهران اظهار کرد: براساس مشکلاتی که در سطح شهر تهران برای دسترسی به پمپ‌بنزین وجود داشت، شورای اسلامی شهر در سال گذشته مصوبه را به شهرداری تهران برای احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس ابلاغ کرد.

وی افزود: فلسفه موضوع این است که از زمین‌های کوچک‌مقیاس ۱۵۰ تا ۵۰۰ مترمربع برای رفع نیازهای مردم به منظور سوخت‌رسانی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر تهران دچار کمبود پمپ بنزین است، با کمک مناطق بیست‌ودوگانه مقرر شد زمین‌هایی معرفی شود و حدود ۱۰۰ زمین به منظور اجرای این طرح بررسی شد.

بیگی تاکید کرد: به واسطه اینکه استاندارد شرکت نفت به لحاظ ایمنی سختگیرانه است، از این ۱۰۰ زمین توانستیم مجوز ۲۰ زمین را بگیریم و امروز ۱۲ زمین به صورت همزمان کلنگ‌زنی می‌شود. چند نقطه دیگر نیز اصلاحات کوچکی دارد که در حال انجام است و هفته بعد کار اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری مناطق شهر تهران، تصریح کرد: چنانچه وزارت نفت مجوزها را سریع‌تر صادر کند، تا آخر سال ۵۰ نقطه برای بهره‌برداری در سطح تهران آماده خواهد شد. انتخاب زمین‌ها براساس مطالعات، نیازها و کمبود بود. زمین‌ها نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشد و ۱۶ دستگاه باید در این مورد نظر دهد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: پمپ‌بنزین‌ها، تک‌پمپ یا چندپمپ انتخاب می‌شود و تعرفه‌ها همچون دیگر پمپ‌بنزین‌ها در سطح شهر خواهد بود. ساعت کاری جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس نیز براساس سیاست‌های وزارت نفت است.

کد خبر 670040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.