چهارراه علامه امینی را می‌توان به میدان تبدیل کرد

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح بزرگی در سال‌های قبل مطرح شده است مبنی بر اینکه چهارراه علامه امینی تعریض و تبدیل به یک میدان شود، گفت: بودجه‌ای در سال‌های آینده باید در نظر گرفت و طرح این میدان و دسترسی‌های آن تعریف شود.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هنوز بهره‌وری صحیحی از باند کندروی خیابان سلمان فارسی حدفاصل خیابان حمزه تا پل بزرگمهر نشده است، اظهار کرد: مراحل انتهایی احداث این پروژه در حال انجام است و نیاز به رنگ‌آمیزی جداول و اجرای مباحث ترافیکی دارد.

وی افزود: برای بهره‌برداری بهتر از این پروژه لازم است بین شهرداری و راهور، هماهنگی بیشتری انجام شود تا کندوریی که قرار است رفت و آمد را برای مردم تسهیل کند، تبدیل به پارکینگ و مانع نشود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در کیفیت ارائه خدمت‌رسانی شهر همکاری مردم نیز بسیار مؤثر است، ادامه داد: امیدواریم در مجموعه شهرداری بتوانیم با اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی با راهور و استفاده از علائم ترافیکی عبور و مرور را تسهیل کنیم، همچنین با کمک شهروندان هزینه‌ای که صرف این پروژه و زیباسازی خیابان سلمان فارسی شده است به بهترین نحو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در خیابان علامه امینی غربی مانند بسیاری از خیابان‌های اصفهان در طول سال‌های گذشته خط دوچرخه‌سواری احداث شده، اما بدون استفاده است، تصریح کرد: این خط موجب کم‌شدن عرض خیابان شده و مخاطراتی ایجاد کرده است؛ از این‌رو با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مکاتبه داشتیم و تا دو ماه آینده در شورای ترافیک مطرح خواهد شد؛ البته ما پیشنهاد می‌کنیم که خط دوچرخه‌سواری از خیابان اصلی جمع و به پیاده‌روی عریض آن منطقه منتقل شود.

زمانی با اشاره به اینکه چهارراه علامه امینی که در مسیر رینگ سوم یا بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار دارد، گفت: احداث راست‌گرد در این چهارراه با هزینه مختصر، رضایت‌مندی زیادی به‌همراه داشته است. راست‌گردی که از پل غدیر به چهارراه علامه امینی شرقی می‌رسد یا راست‌گردی که از خیابان علامه امینی شرقی به کندرو اتوبان به سمت بنیاد حفظ آثار منتهی می‌شود نیز باعث تسهیل در تردد شهروندان شده است که در مجموع این اصلاح‌های هندسی تا حدودی توانسته گره‌های ترافیکی را به کاهش دهد.

وی با بیان اینکه طرح بزرگی در سال‌های پیش مطرح شده است؛ مبنی بر اینکه چهارراه علامه امینی تعریض و تبدیل به یک میدان شود و دسترسی‌های اتوبان عقب‌تر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید بودجه‌ای در سال‌های آینده در نظر گرفته شود و طرح میدان و دسترسی‌ها تعریف شود.

کد خبر 670025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد مهدی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    شما اگر‌ در این چندسال یک سفری به چندتا از کلان شهرهای ایران غیر از تهران مثل مشهد مقدس یا تبریز یا شیراز یا بندرعباس داشته باشی میبینی به حمدالله چقدررر پیشرفت کرده اند چقدر آسفالت خیابان ها سالم و تمیز هست. من واسه کاری وارد یکی از شهرداریهای مناطق شیراز شدم متعجب بودم که چقدر رفتار شهردار منطقه و سایر کادر شهرداری صمیمانه و دوستانه هست انگار تو را از خودشون میدونند