لزوم جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای کاهش حاشیه‌نشینی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آنجا که تبعات آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی، مدیریت شهری و دیگر ارگان‌های حوزه مدیریت شهرها را درگیر می‌کند، اولویت نخست شهرداری باید پیشگیری و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی، امروز _چهارشنبه هفتم‌تیرماه_ در بازدید از تخریب ساختمان غیرمجاز محدوده محله گلابدره منطقه یک اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه ایمنی شهر، جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز خارج از هرگونه اصول فنی و شهرسازی انجام می‌شود، مخاطرات زیادی را در حوزه ایمنی، شهرسازی و فرهنگ ایجاد می‌کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اشاره به ایجاد حاشیه‌نشینی نوین به عنوان یکی از تبعات ساخت‌وساز غیرمجاز گفت: از آنجا که تبعات آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی مدیریت شهری و دیگر ارگان‌های حوزه مدیریت شهرها را درگیر می‌کند، اولویت نخست شهرداری باید پیشگیری و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشد.

وی ادامه‌داد: در مواردی که پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز موفق نیست، باید از ظرفیت‌های قانونی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای دریافت رأی تخریب با همکاری قوه قضائیه و همچنین نیروهای انتظامی اقدام لازم جهت رفع خلاف این ابنیه غیرقانونی انجام شود.

لزوم جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای کاهش حاشیه‌نشینی

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: پیش‌گیری در این حوزه مورد تاکید است و برای اینکه مدیریت شهری بتواند در حوزه پیشگیری در این نواحی موفق باشد باید ناحیه ویژه در برخی ناحیه‌ها از جمله گلابدره در منطقه یک، ناحیه سه در منطقه ۱۹، ایجاد شود.

بابایی اضافه کرد: ساختار سازمانی ناحیه باید به نوعی باشد که نیروهای اجرایی توان مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را داشته باشند و بتوانند به صورت ویژه احکام حقوقی را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، برای این نواحی سرفصل بودجه مجزا تعیین کرد تا ناحیه بتواند از همکاری نیروهای انتظامی برخوردار شود و اگر نیاز است که یگان ویژه در محل یا در منطقه حاضر شود، هزینه‌های حضور این نیروها در مجرای قانونی پرداخت شود.

کد خبر 670021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.