به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _سهشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۲_ در جلسه شورای مسکن استان اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه احداث راهها که عمدتاً توسط شرکت زیرساخت انجام میشود، در زمان احداث باند دوم محورهای جدیدالاحداث و بزرگراهها مشخصات فنی ۲ باند یکسان نبوده و نیاز است بهسازی راههای قدیم نیز مد نظر قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: در بخش حمل و نقل مسافر وضعیت بحرانی است، کمبود ناوگان و اضافه نشدن قیمت بلیت منجر به چالش بزرگ در این حوزه شده است. ۵۰ درصد از راههای استان اصفهان روستایی است و خرابیها به دلیل عمر زیاد آسفالت بسیار زیاد بوده و در این حوزه وضعیت بحرانی است که اعتبارات لازم نیز برای آن فراهم نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان تصریح کرد: در راههای فرعی بالغ بر ۱۲۰۰ کیلومتر خرابی وجود دارد که ۵۰ درصد از آن به روکش فوری نیاز دارد. نیاز است که از محلهایی به جز منابع سازمان راهداری در این زمینه اعتبار تأمین شود.
آزادراه کاشان - اصفهان نیازمند تخصیص قیر است
علیرضا صلواتی مجری طرحهای زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در ادامه اظهار کرد آزادراه کاشان اصفهان بیش از ۲۰ سال افتتاح شده است. این آزادراه آسیب زیادی دیده و نیازمند تخصیص قیر است، همچنین عوارض این آزادراه کمترین میزان نسبت به کل کشور است که باید بازنگری شود.
نظر شما