شناسایی ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در  تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری این کلان‌شهر ۳۳ هزار ساختمان ناایمن با درجه‌های کم‌خطر، میان‌خطر، پرخطر و بحرانی را در پایتخت شناسایی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _سه‌شنبه ششم‌تیرماه_ در یکصدوپنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری این کلان‌شهر ۳۳ هزار ساختمان ناایمن با درجه‌های کم‌خطر، میان‌خطر، پرخطر و بحرانی را در پایتخت شناسایی کرده است.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها توسط مالکان به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در اصلاحیه لایحه گفت: مقرر شده است نسبت به پلمب ساختمان‌های ناایمن در صورت اقدام نکردن مالکان به ایمن‌سازی، از طریق کمیته ایمنی مناطق بیست‌ودوگانه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران مناطق وظیفه دارند، مراتب را برای انجام اصلاحات به مالکان اعلام کنند و در صورت توجه نکردن مالکان، باید در چارچوب وظایف قانونی خود، مراتب را از سوی مراجع قضائی پیگیری کنند.

بابایی ادامه داد: هزینه‌های بازرسی از محل دریافت عوارض ایمنی زمان صدور پروانه تأمین خواهد شد، البته روند ایمن‌سازی و بررسی ساختمان‌ها پویا است، پایش را سازمان مدیریت بحران انجام می‌دهد، بنابراین درخواست می‌کنم ایمن‌سازی توسط مناطق پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای اقدامات پیشگیرانه از عوارض می‌توان بهره‌مند شد، طی یک سال اخیر سازمان آتش‌نشانی با حوادث عظیمی درگیر شده است که تمام اتفاق‌ها در رسته، ۳۳ هزار ساختمان ناایمن بوده است.

به گزارش ایمنا، لایحه اصلاحیه مصوبه توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

کد خبر 669865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.