واکنش مدیرعامل سابق ذوبی‌ها به حضور مربی جدید / ربیعی می‌تواند ادامه‌دهنده راه تارتار باشد

مدیرعامل سابق ذوب‌آهن به حضور مربی جدید در نیمکت گاندوها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته بود که باشگاه ذوب‌آهن به‌طور رسمی با محمد ربیعی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال خود، قرارداد همکاری امضا کرد. این درحالی است که پس از دوران تلخ باشگاه ذوب‌آهن در سه فصل گذشته که با حفظ جایگاه لحظه آخری این تیم در لیگ برتر همراه بود، مهدی تارتار توانست با دو فصل حضور خود در ذوب‌آهن تا حدودی ثبات را به این تیم بازگرداند و حالا سرمربی سابق مس رفسنجان در ادامه مسیر با ذوب‌آهن خواهد بود.

در همین زمینه مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن با انتشار پستی در فضای مجازی به دوران حضور مهدی تارتار و قرارداد جدید ربیعی با گاندوها واکنش نشان داد. وی در این باره نوشت:

«موفقیت در هر سازمانی نیازمند دو عامل مهم است: سرمایه مادی (پول، زیرساخت و…) و سرمایه انسانی (مدیر، مربی، کارکنان و…) و وجود ثبات در این منابع تأثیر موفقیت را بیشتر و بیشتر می‌کند. ذوب‌آهن بعد از یک ثبات نسبتاً طولانی در دوره دوم مدیریت سعید آذری و کسب نتایج قابل قبول، دو فصل فاجعه‌بار را در دوران "پسا آذری" سپری کرد. دو فصلی که با تعویض پنج مربی (منصوریان، رادولوویچ و لوکا بوناچیچ در لیگ بیست‌ویکم، رحمان رضایی و مجتبی حسینی در لیگ بیست‌ودوم) و از هم پاشیده شدن شیرازه تیم فوتبال که طی سال‌ها شکل گرفته بود، در هر دو فصل تا مرز سقوط پیش رفت و به مدد اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی توانست در لیگ باقی بماند. دلایلی بسیاری برای دو فصل فاجعه‌بار وجود دارد که جای بحث آن در اینجا نیست، اما در دوران "پسا جواد" با مستقر شدن ثبات نسبی دو ساله در باشگاه و به‌رغم وجود کاستی‌هایی در منابع مادی و انسانی، تیم در میانه جدول قرار گرفت و اگر شانسی برای کسب رتبه و مقام نداشت، لااقل استرس سقوط تا روز آخر حکم‌فرما نبود. هر چند شاید با کمی "پول" و "تدبیر" بیشتر می‌شد به جایگاه‌های بهتری رسید.

واکنش مدیرعامل سابق ذوبی‌ها به حضور مربی جدید/ ربیعی می‌تواند ادامه دهنده راه تارتار باشد

مهدی تارتار علی‌رغم انتقادی که در چرخش و چینش بازیکنان به او وارد بود، ذوب‌آهن را در مسیر ثبات و پیشرفت قرار داد و اکنون محمد ربیعی که از مربیان با دانش و متشخص است، سکان هدایت تیم را در دست گرفته و بدون شک با همراهی و همدلی باشگاه، شرکت ذوب‌آهن و هواداران مسیر موفقیت و پیشرفت را ادامه خواهد داد.

پول یا مدیریت به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. پول و مدیریت به همراه ثبات پیروزی و پیشرفت را رقم می‌زند.

دو سال فاجعه‌بار ذوب‌آهن که حاصل تفکر و تبانی یک مثلث مدیریتی بود، سال‌ها ذوب‌آهن را به عقب راند و اکنون برای جبران آن تلاش و همدلی مضاعفی نیاز است‌.»

کد خبر 669822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.