احمدیان: وزارت دفاع باید همچنان در مسیر تمدن‌سازی گام بردارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اقتدار دفاعی کشور و پیشرفت‌های خیره‌کننده وزارت دفاع در حوزه فناوری و تولید انواع تجهیزات دفاعی ناشی از پیروی از الزامات تمدن‌سازی مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر احمدیان امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ در «نشست راهبردی وزارت دفاع آینده» که در دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی ما در دفاع مقدس و کسب دستاوردهای بزرگ و موفقیت‌های درخشان در برابر نظام سلطه حاصل تفکر تمدن‌ساز در عرصه دفاع و امنیت بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین الزامات تمدن‌سازی که مبتنی بر استخراج درست سوالات اساسی و پاسخگویی به آن متناسب با محیط داخلی و تجارب به دست آمده است، افزود: ایجاد همگرایی در حوزه‌های راهبردی برای قرار گرفتن در مسیر تمدن‌سازی ضروری است.

احمدیان گفت: اقتدار دفاعی کشور و پیشرفت‌های خیره‌کننده وزارت دفاع در حوزه فناوری و تولید انواع تجهیزات دفاعی ناشی از پیروی از الزامات تمدن‌ساز مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، منشأ بعضی عقب‌ماندگی‌ها و ناکامی‌ها در کشور از جمله در حوزه اقتصادی را ناشی از رویکرد تمدن‌پذیری و پیروی از الگوهای وارداتی ذکر کرد و افزود: راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی نیز بازگشت و بازتولید الگوهای بومی برای تمدن‌سازی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یکی از الزامات تمدن‌ساز بودن را تفکر پویا و به تعبیری اجتهاد مستمر و حل مسائل در میدان دانست و افزود: تمدن‌پذیری، نقطه مقابل جریان تمدن‌سازی و ویژگی آن تقلید و ایستایی است.

وی افزود: وقتی ما تمدن‌پذیر هستیم که مسائل ما را دیگران تعریف کنند و راه‌حل و پاسخش را هم آنان تعیین کنند.

احمدیان در ادامه گفت: هنر وزارت دفاع از ابتدا این است که مسائل را در میدان رصد کند و متناسب با آن به راه‌حل متناسب رسیده است. نتیجه این رویکرد، شکل‌گیری فرآیندهای تحقیقاتی مبتنی بر میدان است که در بخش دفاعی منجر به شکل‌گیری تمدن مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با قدردانی از مجاهدت‌های ارزشمند مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، اظهار امیدواری کرد: وزارت دفاع در آینده نیز با پیروی از الگوی تمدن‌سازی همچنان تحول‌زا و اقتدارآفرین باشد.

کد خبر 669659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.