تخلیه مواد شیمیایی از تانکر حامل سوخت دارای نشتی، با موفقیت به پایان رسید

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تخلیه مواد شیمیایی از تانکر حامل سوخت خبر داد.

هادی عیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ساعت ۰۸:۰۰ امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ استشمام بوی گاز در کمربندی اکبرآباد به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گزارش و تیم‌های عملیاتی از چهار ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه منشأ بو مشخص نبود، جست‌وجو توسط مأموران اعزامی آغاز شد، افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد بوی گاز منتشر شده در محیط به علت نشت مواد از یکی از شیرهای یک تانکر است و ایمن‌سازی محل حادثه به سرعت انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه نشتی قابل برطرف کردن نبود، گفت: تانکر حامل مواد شیمیایی که مقداری سمی بود، از محیط مسکونی دور و در حاشیه کمربندی با در نظر گرفتن نکات و جوانب ایمنی مستقر شد. سپس با استفاده از خودروی فومانیک و شش دستگاه خودروی تخصصی، پنج ایستگاه عملیاتی فعالیت خود را آغاز کردند و با پاشیدن فوم و رقیق کردن ماده سمی که از تانکر در حال نشت بود، مقداری از ماده به صورت ایمن از درون تانکر تخلیه شد.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه مواد از تانکر با موفقیت انجام و از اشتعال ماده جلوگیری جلوگیری شد. با توجه به آلوده شدن خاک، درحال‌حاضر نیروهای امدادی در حال جمع‌آوری پسماند مربوطه هستند.

کد خبر 669638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.