کلیات لایحه سهام سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی تصویب شد

کلیات لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش ایمنا، در نشست علنی امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با ۱۶۷ رأی موافق، پنج رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع آرای ۲۰۶ رأی با کلیات این لایحه موافقت کردند.

کلیات لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی که در نشست علنی امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی تصویب شد، به این شرح است:

«به دولت اجازه داده می‌شود سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی را از مبلغ چهار میلیارد و یکصد و هفتاد و چهار میلیون و ششصد و سی هزار (۴،۱۷۴،۶۳۰،۰۰۰) دینار اسلامی فعلی به مبلغ چهار میلیارد و ششصد و سی و یک میلیون و چهارصد و شصت هزار (۴،۶۳۱،۴۶۰،۰۰۰) دینار اسلامی افزایش دهد و نسبت به پرداخت این افزایش سرمایه به ارزش کل چهارصد و پنجاه و شش میلیون و هشتصد و سی هزار (۴۵۶،۸۳۰،۰۰۰) دینار اسلامی مطابق با مقررات و جداول زمانی سررسید اقساط مربوط اقدام کند.

اقساط این افزایش سرمایه در یک بازه زمانی (۱۴) ساله و طی (۲۸) قسط شش ماهه از سال ۱۴۰۱ (۲۰۲۳ میلادی) لغایت سال ۱۴۱۵ (۲۰۳۶ میلادی) قابل پرداخت است. مبلغ هر قسط (یکم تا بیست و هفتم) برابر با شانزده میلیون و سیصد و پانزده هزار و سیصد و پنجاه و هفت (۱۶،۳۱۵،۳۵۷) دینار اسلامی و قسط آخر (بیست‌وهشتم) برابر با شانزده میلیون و سیصد و پانزده هزار و سیصد و شصت و یک (۱۶،۳۱۵،۳۶۱) دینار اسلامی است.

تبصره ۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل منابع خود نسبت به پرداخت اقساط مربوط به پذیره‌نویسی سهام سرمایه دولت در بانک مزبور در مواعد مقرر اقدام کرده و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه سهام دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسات بین‌المللی منظور کند.

تبصره ۲- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به ارائه سفته معادل ریالی اقساط پرداختی سهام پذیره‌نویسی شده در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.»

کد خبر 669611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.