برگزاری مانور آموزش اطفای حریق در منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری مانور عملیاتی آموزش اطفای حریق در ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _دوشنبه پنجم تیرماه_ در حاشیه برگزاری مانور عملیاتی آتش‌نشانی که در محل ایستگاه شماره دو واقع در خیابان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این مانور عملیاتی با حضور کارکنان انتظامات منطقه دو و در راستای مصوبات پدافند غیرعامل و به‌منظور ارتقای سطح مهارت در زمان اطفای حریق برگزار شد.

وی با بیان اینکه این‌گونه مانورها با طراحی سناریوهای مختلف به شکل جدی اجرا می‌شود، افزود: منطقه دو شهرداری اصفهان دارای کارگاه‌های صنعتی و تولیدی فراوان است و محلات پرجمعیت و پرتراکمی به‌ویژه در خیابان امام خمینی (ره) را دارد. در سنوات گذشته چندین مورد حریق و آتش‌سوزی وسیع در سطح این منطقه اتفاق افتاده است، از این‌رو آمادگی لازم برای مهار آتش، امری ضروری برای کارکنان و آتش‌نشانان است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر آمادگی و سرعت عمل آتش‌نشانان در مدیریت بحران نبود، در آتش‌سوزی‌های گذشته، خسارت‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی فراوانی به شهروندان وارد می‌شد، اما اقدام به‌موقع آتش‌نشانی مانع بروز فجایع احتمالی شد.

برگزاری مانور آموزش اطفای حریق در منطقه ۲ اصفهان

وی با بیان اینکه مانور عملیاتی با هدف آموزش و ارتقای کارکنان انتظامات شهرداری منطقه دو برگزار شد، ادامه داد: هر چند مانورهای آموزشی در ارتقای سطح مهارت مؤثر است اما از سوی دیگر نحوه عملکرد سیستم اعلام حریق، روش اطفای حریق و استفاده از سایر تجهیزات ایمنی باید به شهروندان و صنوف مختلف به‌ویژه صنوف کارگاهی آموزش داده شود.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: برگزاری مانورهای عملیاتی سبب می‌شود تا شهروندان هم در جریان توانمندی‌های آتش‌نشانی و نیروهای این سازمان قرار گیرند و اعتماد آنها به مدیران و خادمان شهری افزایش پیدا کند.

کد خبر 669606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.