انجام ۲۸۱ عملیات در هفته گذشته/ لزوم توجه شهروندان به سرویس دوره‌ای آسانسور

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به امدادرسانی به ۱۳۷ مورد حریق و ۱۴۴ مورد حادثه و خدمات ایمنی در یک هفته گذشته، گفت: بیشتر عملیات‌های حوادث، مربوط به حادثه آسانسور بود که از شهروندان درخواست داریم بازدید و سرویس دوره‌ای و به‌موقع این دستگاه را مد نظر داشته باشند.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفت روز گذشته، ۱۱۸۸۶ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شده است که در مجموع ۲۸۱ مورد عملیات امداد و نجات پوشش داده شده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به ۱۳۷ مورد حریق و ۱۴۴ مورد حادثه و خدمات ایمنی در یک هفته گذشته انجام شده است، افزود: آتش‌نشانان در این مأموریت‌ها جان بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان را نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین فراوانی امداد خواهان به میزان ۴۱ درصد در رده سنی جوانان با موضوع حادثه‌دیدگی بوده است، خاطرنشان کرد: برای افزایش سرعت امدادرسانی و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی شهروندان، ۴۸ مورد استقرار اطفائیه در نقاط حساس و ۸۷ مورد گشت ایمنی برای مدیریت ریسک مناطق و حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های آتش‌نشانی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز در یک هفته گذشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته، بین عملیات‌های حوادث، حادثه آسانسور بیشتر موارد را به خود اختصاص داده بود، لذا از شهروندان درخواست داریم بازدید و سرویس دوره‌ای و به‌موقع این دستگاه را در دستور کار قرار دهند.

مطلبی ضمن درخواست از شهروندان مبنی بر استفاده از سیستم بلک‌اوت در آسانسورها تصریح کرد: در صورت استفاده از این سیستم، در زمان قطعی برق، آسانسور بین طبقات متوقف نخواهد شد و کابین به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شود و با توجه به اینکه بیشتر عملیات‌های حوادث آسانسور برای همین موضوع است، استفاده از این سیستم می‌تواند باعث کاهش بسیار از حوادث شود.

وی با اشاره به حریق وسایل نقلیه گفت: در یک هفته گذشته با این حوادث نیز مواجه بودیم، لذا از شهروندان درخواست داریم بازدید از سیستم‌های سوخت‌رسانی و برق خودرو توسط متخصصان و قرار ندادن اسپری‌ها با توجه به افزایش فشار، انفجار و آتش‌سوزی و بطری‌ها به‌دلیل ایجاد حالت ذره‌بینی و آتش‌سوزی در خودرو را مد نظر داشته باشند و در صورت مواجهه با هرگونه حادثه، با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 669366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.