آغاز به کار فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان

دبیر فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان انجمن سینمای جوانان اصفهان از آغاز به کار فصل جدید پاتوق فیلم کوتاه این انجمن با مشارکت دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان خبر داد.

امیرمهدی خادم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فصل‌بندی پاتوق فیلم کوتاه اصفهان از پنج دوره قبل آغاز شد و فصل پنجم این برنامه قرار است امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در پردیس سینمای سیتی‌سنتر اصفهان آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: همواره برای فیلم‌سازان به‌ویژه سازندگان فیلم کوتاه این خلأ حس می‌شد که فیلم‌های تولیدشده این افراد، کجا قرار است اکران شود یا مورد نقد و بررسی قرار گیرد؟، بر همین اساس با بررسی‌های که انجام شد، پاتوق فیلم کوتاه اصفهان برای اکران و نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه اصفهان ذیل انجمن سینمای جوان اصفهان شکل گرفت.

دبیر فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان تصریح کرد: با استمرار فعالیت‌های پاتوق فیلم کوتاه اصفهان برنامه‌ها و جلسات نقد و بررسی آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه شکل بهتر و رویکرد تخصصی‌تری به خود گرفت و هم‌اکنون به‌جایی رسیده است که پنجمین فصل آن به یاد «علی حاتمی» قرار است امروز آغاز به کار کند.

وی اضافه کرد: با بررسی‌ها و آسیب‌شناسی‌هایی که در پایان هر فصل از پاتوق فیلم کوتاه اصفهان صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که در کنار نقد و بررسی آثار، این پاتوق باید رویکرد آموزشی نیز داشته باشد زیرا بیشترین مخاطبان پاتوق فیلم کوتاه اصفهان افرادی هستند که تازه به حوزه فیلم‌سازی و سینما وارد شده‌اند و می‌طلبد جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای دانش این افراد برگزار شود.

خادم با بیان اینکه در فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان تلاش خواهیم کرد که دو کارگاه آموزشی برگزار شود، افزود: فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با عنوان «استاد علی حاتمی» در فصل تابستان طی ۱۲ جلسه برگزار می‌شود که در کنار آن دو کارگاه آموزشی دوروزه و مراسم اختتامیه نیز برگزار خواهد شد.

آغاز به کار فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان

وی اظهار کرد: فیلم‌های کوتاهی که در پاتوق فیلم اکران و موردنقد و بررسی قرار می‌گیرند از لحاظ محتوا و موضوع ربطی به آثار علی حاتمی ندارند و انتخاب نام این کارگردان برای عنوان پاتوق فیلم کوتاه تنها به‌منظور عرض ارادتی به این کارگردان بزرگ حوزه سینمای ایران بوده است.

دبیر فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان تصریح کرد: در اولین جلسه پاتوق فیلم کوتاه اصفهان که امروز ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، فیلم «خانه دورافتاده» به کارگردانی امیر رستمی رونمایی و اکران می‌شود همچنین فیلم‌های «برف نو» به کارگردانی مصطفی ربانی و «فیلمرغ» به کارگردانی امیرمسعود سهیلی نمایش داده می‌شوند و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: فیلم‌ها را مصطفی حیدری، کارشناس و پژوهشگر سینما مورد نقد قرار خواهد داد، همچنین محمدصادق داوری دولت‌آبادی، مدیر فیلم‌برداری دو فیلم از فیلم‌هایی که قرار است به نمایش درآید، میهمان ویژه جلسه اول پاتوق فیلم کوتاه اصفهان است. اقتباس در سینما، تصویر و جهان قصه‌گویی موضوعاتی هستند که در جلسه امروز پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به آن پرداخته می‌شود.

خادم افزود: اطلس فیلم ایرانیان، شرکت اسنپ، مجموعه سیتی‌سنتر حامیان خصوصی فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه اصفهان هستند همچنین دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این فصل از پاتوق فیلم کوتاه اصفهان مشارکت دارند.

کد خبر 669365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.