ورود سرخابی‌ها به لیگ‌ برتر فوتبال بانوان؟ / ذوب‌آهن پس از غیبت یک‌ساله برمی‌گردد

سازمان‌لیگ فوتبال تصمیم گرفته در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به باشگاه‌های لیگ برتر آقایان امتیاز لیگ برتر فوتبال بانوان البته بدون امکان انتقال را اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور همیشه عجیب‌ترین فصل‌های یک لیگ عادی را سپری می‌کند و به‌خاطر بی‌توجهی اسپانسرها و همچنین باشگاه‌ها، شاهد این بوده‌ایم که اکثر تیم‌ها پس از یک الی دو فصل فعالیت در لیگ برتر به‌علت مشکلات مالی منحل می‌شوند و فقط چند تیم هستند که در این شرایط کماکان در سطح نخست فوتبال ایران فعالیت می‌کنند.

حال اما یک‌اتفاق ویژه ممکن است سطح لیگ برتر فوتبال بانوان را متحول کند. طبق مصوبه سازمان‌لیگ به جهت ایجاد شرایط مطلوب‌تر برای دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتر، توسعه فوتبال بانوان، افزایش سطح کیفی، ارتقای رشد و پویایی هرچه بیشتر لیگ برتر و همچنین ایجاد انگیزه بیشتر در کشف استعدادهای جدید و بالا بردن استانداردهای باشگاه‌های حاضر در حوزه فوتبال بانوان و برای گسترش جامعه آماری و افزایش حامیان مالی و سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی، مقرر گردید در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به باشگاه‌های لیگ برتر آقایان امتیاز لیگ برتر فوتبال بانوان بدون امکان انتقال تخصیص داده شود.

بدین ترتیب اگر این اتفاق رسماً اجرایی شود، ۱۳ باشگاه لیگ برتری به جمع سپاهان اصفهان، پیکان تهران و ملوان بندرانزلی در لیگ برتر فوتبال بانوان اضافه خواهند شد؛ بدان معنی که پرسپولیس و استقلال نیز پس از سال‌ها در فوتبال بانوان تیم‌داری خواهند کرد و باشگاهی مانند ذوب‌آهن که فصل گذشته را به‌علت بودجه ناکافی از دست داده بود به لیگ برتر بازخواهد گشت و احتمالاً باید شاهد یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های بانوان در تاریخ باشیم.

کد خبر 669320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.