ممنوعیت تدریس دروس در پیش‌دبستانی‌ها / با دریافت شهریه‌های نامتعارف برخورد می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در تعدادی از کلاس‌های پیش‌دبستانی اصفهان دروس ریاضی، فارسی و علوم تدریس شده است که مورد تأیید نیست و ضروری است محتوای مورد تأیید آموزش و پرورش در پیش‌دبستانی‌ها آموزش داده شود.

وجیهه فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در مراکز پیش‌دبستانی غیرمجاز یا زیرزمینی آموزش‌های نامطلوبی ارائه می‌شود، اظهار کرد: لازم است اهتمام ویژه‌ای به آموزش یک ساله کودکان در مراکز غیرقانونی داشته باشیم تا مهارت‌های لازم برای زندگی فردی و اجتماعی متناسب با سن، به آنها ارائه شود.

وی با اشاره به برخورد قاطع با دریافت شهریه‌های نامتعارف در مراکز پیش‌دبستانی‌ها استان اصفهان، افزود: در تعدادی از کلاس‌های پیش‌دبستانی دروس ریاضی، فارسی و علوم تدریس شده که مورد تأیید نیست و ضروری است محتوای مورد تأیید آموزش و پرورش در پیش‌دبستانی‌ها آموزش داده شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش خانواده‌های کودکان صفر تا سه سال انجام شد و موفق شدیم این کار را از نواحی یک و چهار شهر اصفهان آغاز کنیم که با استقبال خوبی مواجه شد و در حال برنامه‌ریزی برای ارائه منظم آموزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به لزوم شرکت نیروهای آموزش ابتدایی در کارگاه‌های ارزشیابی توصیفی، گفت: این کارگاه‌ها کمک می‌کند تا فرایند ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان با دقت بیشتری انجام شود و در این راستا پویش هر مدرسه یک کارگاه ارزشیابی توصیفی راه‌اندازی شد.

فاضل اضافه کرد: تجهیزات آموزشی تهیه شده ویژه دوره ابتدایی، در مناطق و نواحی استان اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است تا آموزش مطلوب و مورد انتظار به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در ارزشیابی توصیفی، پوشه‌کار، ارزشیابی پایانی و ارزشیابی مستمر در تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان پایه ششم اهمیت دارند.

کد خبر 669284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.