تلاش مدیریت شهری افزایش سرمایه اجتماعی در راستای تحقق شهر پویا است

شهردار تیران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه مدیریت شهری، گفت: شهر با وجود شهروندان معنا پیدا می‌کند و باید رضایتمندی و نیازهای آنها مورد توجه باشد؛ لذا باید در راستای تقویت سرمایه اجتماعی و تحقق شهر پویا تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا ذاکری در نشست با امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به تدوین برنامه تا پایان این دوره مدیریت شهری، اظهار کرد: تقویت سرمایه اجتماعی به عنوان راهبرد مدنظر قرار گرفته است.

وی شفافیت در عملکرد، تدوین چشم‌انداز، اصلاح رفتار سازمانی، نیازسنجی، کیفیت‌بخشی به خدمات و به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی را از مؤلفه‌های دستیابی به سرمایه اجتماعی دانست و افزود: دوری از رفتارهای سلیقه‌ای و بدون نظر کارشناسی مورد توجه است.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: مشورت و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی به کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها کمک می‌کند، از این رو لازم است رضایت شهروندان و جذب سرمایه اجتماعی تقویت شود. شهر با وجود شهروندان معنا پیدا می‌کند و باید رضایتمندی و نیازهای آنها مورد توجه باشد، همین موضوع سبب تقویت سرمایه اجتماعی و تحقق شهر پویا می‌شود.

ذاکری ادامه داد: روح و کالبد شهر باید در کنار هم توسعه پیدا کند، نگاه صرف به فعالیت‌های عمرانی نداریم بلکه نیازهای باطنی شهر همچون آرامش، کیفیت زندگی و امیدواری شهروندان نیز مورد توجه است.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار اقدامات خدماتی و عمرانی پیش خواهد رفت و برای همه اقدامات پیوست رسانه‌ای در نظر خواهیم گرفت تا شهروندان از اوضاع محیط پیرامونی خود با خبر باشند.

شهردار تیران افزود: تعامل بین‌بخشی و حمایت مسئولان ارشد شهرستان پشتوانه اساسی در پیشرفت و توسعه است، چراکه مدیریت شهری به تنهایی قادر به دستیابی به همه اهداف نخواهد بود.

حجت الاسلام حسین رشیدیان، امام جمعه تیران و کرون نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه شهر تیران، افزود: تیران شهری عالم‌پرور است و جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر دارد.

وی ادامه داد: مردم این دیار افراد متدین، مهربان و با اخلاق و شایسته خدمت هستند؛ مسئولان نباید برای آنها کم بگذارند.

کد خبر 669138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.