«ایمنا» باید مرجع اخبار شهری در سطح ملی باشد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: سطح فعالیت خبرگزاری ایمنا را ملی تعریف کرده‌ایم، ایمنا باید مرجع اخبار شهری در سطح ملی شود، به‌رغم اینکه تلاش‌های زیادی در دوره‌های مختلف انجام شده، اما سخت است بگوییم این موضوع محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _شنبه سوم تیرماه_ در آئین تکریم و معارفه سردبیر خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اقدامی مستمر و ماندگار باشد، باید به مباحث اقتصادی آن توجه کنیم؛ در این راستا «اقتصاد توجه» در حوزه رسانه نیز وجود دارد اگر رسانه‌ای نتواند نظر مخاطب را جلب و مانند اقتصاد بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد نکند، محکوم به شکست خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر حفظ کیفیت اخبار ادامه داد: در رسانه باید علاوه بر حفظ کمیت‌ها، کیفیت‌ها را حفظ کنیم، در واقع اگر آنچه که مردم نیاز دارند را به آنها ارائه نکنیم، به مرور زمان از مرجعیت رسانه‌ای خود حذف خواهیم شد؛ در فعالیت رسانه‌ای که اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان دنبال می‌کند نیز این موضوع باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه تعداد اخباری که در خبرگزاری ایمنا تولید می‌شود، نسبت به سایر رسانه‌ها در سطح شهر و استان، قابل توجه و زیاد است و حتی در سطح ملی نیز می‌تواند قابل رقابت باشد، تصریح کرد: در حال حاضر فقط کمیت اهمیت ندارد، زیرا در دنیایی که بحث «اقتصاد توجه» در آن مطرح است، کیفیت حرف اول را می‌زند؛ باید اخباری داشته باشیم که خواسته‌ها و نیازهای مردم را برآورده کند، آن‌ها را به سمت خود بکشاند و جهت‌گیری شهروندان را ارتقا دهد و کاری کند که آن‌ها در انتخاب‌ها، برداشت‌ها و قضاوت‌ها، تصمیم‌های بهتری بگیرند.

خبرگزاری ایمنا سیاسی‌کار نیست

معرک‌نژاد افزود: رسانه به‌صورت ذاتی سیاسی است، اما سیاسی بودن به معنای فعالیت سیاسی در آن نیست و خبرگزاری ایمنا نیز قطعاً سیاسی‌کار نیست.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایمنا پل ارتباطی بین مردم و شهرداری است که می‌توانیم این مهم را با هم‌افزایی تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی بودن این خبرگزاری در حوزه مدیریت شهری، بتواند در این حوزه تعادل و امتداد خواسته‌های شهروندان را داشته باشد و نیازهای آن‌ها را برای مسئولان به تصویر بکشد و از سویی مجموعه اقدامات مدیریت شهری را نیز به اطلاع شهروندان برساند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: سطح فعالیت خبرگزاری ایمنا را ملی تعریف کرده‌ایم، لذا از مدیر مسئول و سردبیر جدید این خبرگزاری درخواست داریم تجارب و موفقیت‌های قبلی را حفظ کنند و به‌گونه‌ای اقدام شود که این رسانه از نظر کیفی نیز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایمنا باید مرجع اخبار شهری در سطح ملی شود، افزود: به‌رغم اینکه تلاش‌های زیادی در دوره‌های مختلف انجام شده، اما سخت است بگوییم این موضوع محقق شده است.

معرک‌نژاد ادامه داد: از سردبیر سابق که در زمانی بحرانی، مسئولیت سردبیری خبرگزاری ایمنا را قبول کرد و توانست در یک بازه زمانی آرامش را به این خبرگزاری برگرداند، قدردانی می‌کنم؛ تجارب قبلی مدیریتی برای مجموعه مدیریت فعلی ارزشمند است، زیرا در حال صعود از نردبانی هستیم که پله‌های بعدی آن تجارب ما است؛ بنابراین اقدامات مثبت و مؤثر باید حفظ شود و به سمت فعالیت‌های خلاقانه نیز پیش برویم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه خرسندیم که سردبیر جدید ایمنا جوانی باانگیزه، بااخلاق، مستعد و متخصص در حوزه رسانه است در سمت سردبیر خبرگزاری ایمنا مشغول به فعالیت شد، گفت: قبول کردن مسئولیت در این زمانه کار سختی است، زیرا هر خبر می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی بزرگی داشته باشد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه خبرگزاری ایمنا خط مقدم رسانه شهرداری است، گفت: زمانی که این خبرگزاری در زمان لازم واکنش سریع، به‌موقع و صحیحی را داشته باشد و موج‌آفرینی ایجاد کند، سایر رسانه‌های شهری نیز همسو خواهند شد، لذا این موضوع حساسیت و جایگاه کاری مسئولان و فعالان این خبرگزاری را می‌رساند، امیدوارم در مقابل خداوند پس از اینکه بار مسئولیت را واگذار کردیم، نسبت به فعالیت‌های خود رضایت داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم محمد حسین امینی هرندی به عنوان سردبیر جدید خبرگزاری ایمنا معرفی و از تلاش‌های زهرا فنایی در این سمت تقدیر شد.

کد خبر 669083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.