مسیرهای دوچرخه‌سواری سطح شهر قزوین بهسازی می‌شود

شهردار قزوین با بیان اینکه مسیرهای دوچرخه سطح شهر بازسازی و بهسازی می‌شود، گفت: توسعه، بهبود و ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه در نقاط مختلف شهر قزوین در برنامه کاری سازمان است تا ضمن افزایش زمینه استفاده عموم شهروندان از دوچرخه به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک شود.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از رونمایی از تمبر اپلیکیشن «قزوین من» خبر داد و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن «قزوین من» به صورت مستقیم و بدون واسطه با شهرداری قزوین ارتباط داشته باشند و از خدمات متنوع شهروندی و کارمندی همچون ثبت قرار ملاقات و ارتباط با مدیران شهری، ثبت درخواست‌ها و استعلامات حوزه شهرسازی بهره‌مند شوند.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری قزوین و کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین خبر داد و افزود: این تفاهم با هدف تسریع در روند پاسخگویی به درخواست‌ها و تأمین رفاه شهروندان امضا شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه مسیرهای دوچرخه در شهر قزوین بازسازی و بهسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه، بهبود و ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه در نقاط مختلف شهر در برنامه کاری سازمان قرار دارد تا ضمن افزایش زمینه استفاده عموم شهروندان از دوچرخه به کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک شایانی شود.

صباغی تصریح کرد: این عملیات به دلیل سرقت‌های مکرر و فرسودگی جداکننده‌های مسیر دوچرخه در حال انجام است و سازمان استفاده از جداکننده‌های بتنی استاندارد را به جای جداکننده‌های فلزی در دستور کار قرار داده است.

وی از پیشرفت فیزیکی پروژه ضلع جنوبی پیاده‌راه خیابان امام خمینی (ره) خبر داد و تاکید کرد: پروژه کف‌سازی و پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان امام خمینی (ره) با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور و زیباسازی سیمای شهر انجام شد.

شهردار قزوین اضافه کرد: با توجه به فرسودگی و ناهمواری پیاده‌راه‌های بعضی از معابر منطقه یک، بهسازی پیاده‌راه ضلع جنوبی خیابان امام خمینی (ره) در سطح ۵۸۰ مترمربع با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته، طول مدت انجام این پروژه شش ماه است و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صباغی تاکید کرد: بارگیری و پاکسازی پسماندهای ساختمانی رها شده در معابر فرعی توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین انجام شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات سم‌پاشی درختان نارون در قزوین اظهار کرد: در سومین مرحله از عملیات سم‌پاشی فضای سبز، درختان نارون شهر قزوین به منظور مبارزه و کنترل جمعیت آفات به‌ویژه آفت سوسک برگ‌خوار سم‌پاشی می‌شود.

شهردار قزوین اظهار کرد: سوسک برگ‌خوار مهم‌ترین آفت درختان نارون است که کنترل نکردن به‌موقع این آفت موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به درختان نارون می‌شود.

صباغی خاطرنشان کرد: در آستانه فصل تابستان و افزایش حضور شهروندان در بوستان‌های شهری، پاکسازی و تنظیف ویژه بوستان‌ها به منظور ارتقای کیفیت منظر شهر و آراستگی و پاکیزگی فضای سبز در تمام بوستان‌های شهری ادامه دارد.

کد خبر 669024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.