هر فرد باید در حوزه تخصصی خود در جامعه اثرگذار و تصمیم‌ساز باشد

استاندار اصفهان گفت: در دولت سیزدهم که به نام مردم مزین است، باید به نقطه‌ای برسیم که هر فرد در حوزه تخصصی خود اثرگذار و تصمیم‌ساز باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _پنجشنبه یکم تیرماه_ در نشست صمیمانه با نخبگان شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: این شهرستان ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که همه به آن اذعان دارند.

وی افزود: خمینی‌شهر، شهر ایثار و شهادت، علم و دانش، کار و تلاش، جهاد و خیریه‌ها است و به‌لحاظ دارا بودن این عناوین در استان و کشور شهره است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پیشینه مردم این شهر در ادوار گذشته با رشادت‌ها گره خورده است، به‌خصوص در نهضت حضرت امام (ره) مردم این شهر جایگاه ویژه‌ای داشتند و مبارزان بزرگی از این شهرستان در استان و کشور فعالیت می‌کردند که در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه در برابر محیط پیرامون خود مسئول هستند و بسیاری از فعالیت‌ها با حضور مردم ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم که به نام مردم مزین است باید به نقطه‌ای برسیم که هر فرد در حوزه تخصصی خود اثرگذار و تصمیم‌ساز باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به ملاقات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این نشست عنوان شد که بسیاری از مشکلات به این دلیل است که بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی و تخصصی استان‌ها به دلیل سیاست‌گذاری‌ها در تهران ذبح می‌شود.

وی افزود: معتقدیم اگر تفویض اختیارات به استان‌ها به درستی انجام شود، مردم نسبت به تولیدات و مؤلفه‌های ارزشی منطقه خود تعلق خاطر پیدا می‌کنند.

مرتضوی متذکر شد: خواسته مقام معظم رهبری از ما کار قاعده‌مند و مؤثر است، این ناملایمات نباید باعث از دست رفتن روحیه و انرژی نسل جوان شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: ظرفیت‌های شهرستان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به مدیریت استان منتقل شود تا آن را در سطح استانی و ملی پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس چون دیگر صدای توپ، نارنجک و شلیک شنیده نمی‌شد، فکر کردیم که جنگ تمام شده است اما جنگ در ساحت‌های متفاوت علیه کشور ما وجود دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در حوزه‌های مختلف اعتقادی، فرهنگی، اجتماع در حال جنگیدن هستیم و نسبت به این مهم غفلت شده است.

مرتضوی افزود: در میدان این جنگ جدید به رویکردی نیاز داریم که همه نسبت به هم احساس مسئولیت کنند و این پیروزی تنها با همراهی آحاد مردم برای ما رقم خواهد خورد.

کد خبر 668781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.