هافبک منچسترسیتی بالاخره به بارسلونا پیوست‌

ایلکای گوندوغان پس از رد پیشنهاد تمدید قرارداد یک ساله با منچسترسیتی، برای پیوستن به بارسلونا موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نظر می‌رسد بارسلونا در رقابت برای جذب ایلکای گوندوغان که قرار است پس از پایان قراردادش در پایان ژوئن، سیتی را ترک کند، پیروز شده است. این ملی‌پوش آلمانی با قراردادی دو ساله قطعی و یک سال اختیاری به جمع غول‌های کاتالان خواهد پیوست.

سیتی به گوندوغان پیشنهاد یک سال تمدید اجباری و یک سال اختیاری ارائه داده بود. با این حال، مشخص شده که خواسته‌های این بازیکن، بیشتر از مبلغی است که باشگاه به طور معمول برای بازیکنانی که بالای ۳۰ سال هستند پرداخت می‌کند. انتظار می‌رود انتقال او به اردوگاه کاتالان‌ها طی دو روز آینده رسمی شود.

گوندوغان پس از بستن بازوبند کاپیتانی منچسترسیتی در فصل گذشته، به سه گانه رسید. این هافبک کهنه‌کار، مطمئناً عنصر تجربه را به خط هافبک تیم ژاوی تزریق خواهد کرد.

گوندوغان نقش مهمی در کسب عنوان‌های قهرمانی لیگ‌برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان توسط سیتی داشت. او هر دو گل سیتی در فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد را زد، که اولین گل او، سریع‌ترین گل تاریخ فینال بود. مرد ترک‌تبار همچنین تیم پپ گواردیولا را به پیروزی ۳ بر صفر مقابل اورتون رساند که در واقع همانجا به رقابت با آرسنال برای فتح جام پرمرلیگ پایان داد.

گوندوغان همچنین درکسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر توسط سیتی، طی فصل ۲۰۲۱/۲۲، تعیین‌کننده بود و دو گل را در شب پیروزی ۳ بر دو مقابل استون‌ویلا، در آخرین هفته فصل، به ثمر رساند. گواردیولا به صراحت گفته بود که می‌خواهد گوندوغان بماند اما همچنین بیان داشته که او یک خرید فوق‌العاده برای باشگاه سابقش (بارسلونا) خواهد بود. سیتی در حال مذاکره با کواچیچ برای اضافه کردن او به خط هافبک خود در تابستان است‌.

هواداران بارسلونا امیدوارند گوندوغان در تور پیش فصل تیمشان حضور داشته باشد. کاتالان‌ها در ماه جولای برای انجام چند بازی دوستانه با یوونتوس، رئال مادرید، میلان و یوونتوس، راهی ایالات متحده می‌شوند.

کد خبر 668729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.