تلاش مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن

مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح رئیس‌جمهور را به دلیل سوءاستفاده از قدرت و ایجاد هرج و مرج در مرز با مکزیک در دستور کار قرار داده‌ است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبگاه خبری آمریکایی اکسیوس، مجلس نمایندگان آمریکا تصویب طرح استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و محکومیت آدام شیف، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا را در دستور کار برای رأی‌گیری قرار داده است.

گفته می‌شود این اقدامات از سوی اعضای حزب راستگرای «انجمن آزادی» مجلس نمایندگان مطرح شده که خود نشانگر تلاش فزاینده اعضای این حزب برای یک برگزاری یک رأی‌گیری است که می‌تواند منجر به دودستگی شود.

این امر به ویژه در هفته گذشته ثابت شد که ۲۰ نماینده جمهوری‌خواه لغو تکرار محکومیت شیف را خواستار شدند که ۱۶ میلیون دلار جریمه را شامل می‌شود.

طرح استیضاح بایدن نیز دیروز سه‌شنبه از سوی لورن بوبرت، نماینده جمهوری‌خواه این مجلس ارائه شد. در این طرح بایدن به سوء‌استفاده از قدرت و قصور از وظایف در موضوع مرز آمریکا با مکزیک متهم شده است.

آنا پائولینا لونا نماینده ایالت فلوریدا نیز یک بار دیگر محکومیت شیف را البته بدون در نظر گرفتن جریمه و به دلیل ادعاهای این نماینده دموکرات در مورد روابط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین با روسیه خواستار شد.

البته تاکنون برخی جمهوری‌خواهان میانه‌رو، از طرح استیضاح وزرای کابینه بایدن هم بدون ارائه مدارک لازم مبنی بر زیر پا گذاشتن قانون دوری کرده‌اند، چه رسد به طرح استیضاح شخص بایدن.

نیک لالوتا نماینده جمهوری‌خواه نیویورک هفته گذشته به اکسیوس گفت: من فکر نمی‌کنم استیضاح مسئله‌ای باشد که در مورد آن ساده‌انگاری شود. به عقیده من مجلس نمایندگان تنها زمانی باید رئیس‌جمهور را استیضاح کند که احتمال دهد رأی هر دو مجلس نمایندگان و سنا را دارد.

کد خبر 668521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.