لیگ‌ستارگان قطر زمینه‌ساز نخستین همکاری سرمربی ایرانی‌الاصل با یک بازیکن ایرانی

انتقال امید ابراهیمی به باشگاه الشمال قطر که پیش‌تر هدایت آن به پویا اسبقی سپرده شده بود منجر به این شد تا سرمربی سوئدی-ایرانی‌الاصل برای نخستین‌بار یک هم‌وطن را در تیم خود به‌عنوان بازیکن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امید ابراهیمی هافبک ۳۶ ساله سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که پس از مصدومیت تلخ و از دست دادن جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نشد پس از چند فصل حضور در تیم فوتبال الوکره قطر شب گذشته طی انتقالی رسمی به الشمال دیگر تیم لیگ‌ستارگان قطر پیوست.

الشمال چند روز قبل از سرمربی جدید خود رونمایی کرد و او نیز یک سوئدی ایرانی‌الاصل است؛ پویا اسبقی که سال‌ها در لیگ سوئد فعالیت می‌کرد هدایت این تیم را برعهده گرفت و بدین ترتیب امید ابراهیمی زیر نظر یک سرمربی ایرانی به فوتبال خود ادامه خواهد داد که می‌تواند اتفاق جالب‌توجهی باشد.

شنیده‌ها حکایت از این داشت که امید ابراهیمی هافبک‌دفاعی باتجربه کشورمان که چند فصلی از لیگ برتر فوتبال خلیج‌فارس دور بود قصد دارد به فوتبال ایران بازگردد و باشگاه استقلال نیز درخواست‌هایی برای خرید بازیکن اسبق خود برای امید ابراهیمی فرستاده است اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا در نهایت پویا اسبقی برای اولین‌بار طی دوران مربی‌گری‌اش با یک بازیکن ایرانی همکاری داشته باشد.

از طرفی پویا اسبقی در سال‌های گذشته در تیم‌های زیادی مشغول به کار بوده و آخرین آن‌ها حضور در تیم ستاره‌سرخ بلگراد صربستان بود که با قهرمانی این تیم در جام حذفی صربستان همراه بود. او همچنین پیش از این در سال ۲۰۲۱ مسئولیت فنی باشگاه بارنزلی انگلیس را بر عهده گرفت و پیش از آن در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ علاوه‌بر گوتنبرگ سوئد، مربی تیم ملی زیر ۲۱ سال سوئد بود.

به گزارش ایمنا و طبق اعلام مدیران باشگاه اسبقی و ابراهیمی، آماده‌سازی تیم الشمال قطر با تمرینات چند روزه در دوحه آغاز می‌شود و در ادامه تیم در بازه‌ای دو هفته‌ای از میانه آگوست، اردوی خارجی خود را در اتریش برگزار خواهد کرد.

کد خبر 668211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.