تأمین مایحتاج و معیشت مردم سیل‌زده استان اردبیل در اولویت دولت است

وزیر کشور گفت: تأمین مایحتاج و معیشت مردم سیل زده در اولویت اصلی دولت قرار داشته و اقدامات لازم در راستای جبران خسارت‌ها و ارائه تسهیلات مناسب برای سیل‌زدگان و کشاورزان انجام می‌گیرد.

‌به گزارش ایمنا، احمد وحیدی امروز -یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه- در ستاد مدیریت بحران سیلاب‌های اخیر استان اردبیل که در فرمانداری شهرستان گرمی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل سیلاب‌های اخیر در این استان خسارت چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی وارد کرده است که بخش حداکثری این خسارت‌ها با اقدامات لازم فنی و تخصصی در حوزه‌های ابنیه، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها قابل پیشگیری بود.

وی افزود: در حوزه پیش‌بینی و پیشگیری سیلاب‌ها اقداماتی در سطح کشور تدبیر و انجام شده است، اما این اقدامات کافی نبوده و با تقویت سیستم‌های پیش‌بینی و تقویت ابنیه‌هایی همچون فنی، راه و منازل و مسیل سازی‌ها و کانال‌سازی و آبخیزداری، بخش حداکثری و بسیار قابل توجهی از خسارت‌ها، پیشگیری می‌شود.

وزیر کشور گفت: اطلس خطرات استان اردبیل در حوزه سیلاب تدوین و اقدامات لازم جهت پیشگیری در سطح ملی و استانی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار ویژه قرار داشته باشد و باید از اتفاقات تلخ و خسارت بار اخیر سیلاب‌ها همچون استان اردبیل و سایر نقاط کشور، درس عبرت گرفته شود.

خسارت سیل به ۱۵۰۰ واحد فعال دامی در استان اردبیل

وی تصریح کرد: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل ۱۵۰۰ لوازم خانگی واحدهای مسکونی و ۱۵۰۰ واحد فعال دامی دچار آسیب‌های بسیار قابل توجهی شده است که این آسیب با اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رفع خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: در حوزه ساخت، بازسازی و مرمت منازل مسکونی آسیب دیده در سیلاب‌های استان اردبیل، میلگرد و سیمان توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تأمین خواهد شد و در نقاط شهری و روستایی، آسفالت‌های آسیب دیده توسط شهرداری‌ها ترمیم و بهسازی خواهد شد.

وزیر کشور افزود: تأمین مایحتاج و معیشت مردم سیل‌زده در اولویت اصلی دولت قرار داشته و اقدامات لازم در راستای جبران خسارت‌ها و ارائه تسهیلات مناسب برای سیل‌زدگان و کشاورزان انجام می‌گیرد.

وی گفت: منازل مسکونی در سطح استان اردبیل که در مسیل‌های سیلاب قرار دارند با اتخاذ تدابیر لازم همچون تأمین زمین جابجا شوند و به شکل ویژه و بدون فوت وقت قنات‌ها و چاه‌هایی که با گل و لای پر شده است تخلیه شود.

ظرفیت قابل توجه شهرستان گرمی در حوزه کشاورزی گلخانه‌ای

وزیر کشور اظهار کرد: تسهیلات و وام‌های مناسب برای باغداران و کشاورزان سیل زده استان اردبیل در اولین جلسه مدیریت بحران کشور در دستور کار خواهد بود و دستورات لازم صادر خواهد شد. رقم بیمه برای هر هکتار، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که این رقم در سطح کشور باید به مبلغ قابل توجهی افزایش یابد.

وی ادامه داد: با عنایت پروردگار متعال و تلاش شبانه‌روزی مسئولان استانداری، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، خدمت‌رسان و مردم نهاد، به دنبال سیلاب‌های اخیر، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و فقط آب چند روستا قطع بوده که بزودی وصل می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: شهرستان گرمی در حوزه کشاورزی گلخانه‌ای ظرفیت قابل توجهی دارد که با توجه ملی و پیگیری‌های استانی، این ظرفیت ویژه به ثروت تبدیل خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 667986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.