توجه ویژه شهرداری به‌سختی‌ کار پاکبانان نصف جهان

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده و دستور مستقیم شهردار اصفهان مبنی بر پرداخت درست و کامل حقوق وحق سنوات پاکبانان، توجه ویژه‌ای به سختی‌کار نارنجی پوشان نصف‌جهان شده است.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی پاکبان اظهار کرد: شهرداری اصفهان حدود ۲۴۰۰ نفر نیروی پاکبان دارد که به‌طور معمول ۲۴ ساعته مشغول نظافت سطح شهر هستند.

وی با تاکید بر اینکه پاکبانان اغلب شب‌ها را در کنار خانواده‌های خود نیستند، افزود: فعالیت تعدادی از این پاکبانان از ساعت ۲۲:۰۰ هر شب برای بارگیری پسماندهای تر از در منازل شهروندان آغاز می‌شود و تعدادی دیگر از ساعت ۲:۰۰ تا ساعت ۱۱:۰۰ مشغول فعالیت می‌شوند.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده با اداره کار، مقرر شده است تا حق سنوات، حقوق و اضافه‌کاری پاکبانان به‌طور کامل و درست پرداخت شود.

وی ادامه داد: در مناسبت‌هایی همچون روز کارگر و شب یلدا از پاکبانان شهر اصفهان تقدیر ویژه‌ای به‌عمل آمد و در آستانه عید نوروز نیز بسته‌های حمایتی دریافت کردند.

میرعسگری خاطرنشان کرد: برای تمام پاکبانان شهرداری، «اصفهان کارت» تهیه شده است و در تمام اعیاد و مناسبت‌ها با توجه شهردار این کلان‌شهر، کارت‌ها شارژ می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته نظافت اتوبان‌ها توسط آن‌ها انجام می‌شد، گفت: حوادث تلخی سال ۱۴۰۰ برای پاکبانان در حاشیه اتوبان‌ها اتفاق افتاد که با برنامه‌ریزی انجام شده و تاکید بر رعایت ایمنی پاکبانان، همچنین مکانیزه‌کردن نظافت این قسمت از شهر، تلاش کردیم هیچ کارگری در اتوبان‌ها برای نظافت حضور پیدا نکند و ایمنی آن‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه پاکبانان اصفهان دارای آیتم‌های طب‌کار هستند، گفت: آزمایش‌های طبی پاکبانان از جمله تست شنوایی و موارد دیگر سالانه به‌طور کامل و رایگان انجام می‌شود.

میرعسگری خاطرنشان کرد: طی سال‌های قبل، سختی‌کار پاکبانان در نظر گرفته نمی‌شد که با هماهنگی‌های انجام شده و دستور مستقیم شهردار اصفهان مبنی بر پرداخت درست و کامل حقوق و حق سنوات پاکبانان، توجه ویژه‌ای به سختی‌کار نارنجی پوشان نصف‌جهان شده است.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نظافت شهر کار بسیار دشواری است و قشر جدید به‌سختی برای فعالیت در این حوزه داوطلب می‌شوند، گفت: شهرداری اصفهان کمبود نیروی پاکبان دارد، لذا افراد متقاضی برای اعلام آمادگی جهت فعالیت در این حوزه می‌توانند به سازمان خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه شهرداری یا معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان واقع در خیابان شمس‌آبادی مراجعه کنند.

کد خبر 667670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.