قبرستان‌گردی؛ تفریح عجیب‌ و محبوب گردشگران در دانمارک + عکس

قبرستان‌های دانمارک به علت داشتن طبیعت زیبا، عجیب‌ترین مقاصد گردشگری جهان به‌شمار می‌روند که از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم این کشور و جهانگردان برخوردار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه قبرستان‌ها در اغلب کشورهای جهان، فضاهایی رعب‌آور به حساب می‌آید به‌طوری که بسیاری از مردم در هر زمانی از شبانه‌روز از حضور در آن‌ها وحشت دارند، با این حال مردم دانمارک بسیاری از ساعات فراغت خود را برای استراحت و حتی گرد هم آمدن در این فضاها به سر می‌برند و جالب‌تر این‌که بسیاری از جهانگردان نیز تجربه حضور در آرامگاه‌ها را در اولویت برنامه‌های گردشگری خود در دانمارک قرار می‌دهند. گورستان‌های کپنهاگ، پایتخت دانمارک، از محبوبیت بالاتری در میان گردشگران این کشور برخوردار است که بسیاری از جهانگردان علت این امر را به زیبایی مسحورکننده این فضاها نسبت داده‌اند و حتی تجربه حضور در آن‌ها را بسیار مطلوب‌تر از بازدید از پارک‌های معروف، آبشارها و حتی دریاچه‌های زیبای آن دانسته‌اند.

قبرستان‌گردی؛ تفریح عجیب‌ و محبوب گردشگران در دانمارک + عکس

گورستان گردی؛ مقصد محبوب گردشگری در دانمارک

کپنهاگ در جهان به داشتن گورستان‌های بسیار زیبا و پوشیده در درختان، پیاده‌راه‌های سرشار از آرامش، فضاهای محصور در شکوفه‌های درختان، قبرهای پنهان زیر سایه‌های درختان صنوبر، سنگ‌های مرمری گورها، آواز خوش پرندگان و صلیب‌های پنهان در پوشش رزهای قرمز شهرت دارد. اگرچه تقریباً تمام گورستان‌های کپنهاگ از ویژگی‌های مشترک و زیبایی‌های اعجاب‌انگیزی برخوردار است، با این حال قبرستان اسیستنس شهرت و محبوبیت بیشتری در میان مردم کشور و جهان دارد و جالب این‌که از نیمه دوم قرن نوزدهم، میزبان ابدی افراد مشهور بسیاری بوده است. اگرچه امروزه اغلب افراد پرآوازه و ثروتمند در این آرامگاه دفن می‌شوند، اما مورخان بر این باور هستند که مدیران کپنهاگ در سال ۱۷۶۰ گورستان اسیستنس را برای خاکسپاری افراد فقیر و کسانی که به تنهایی زندگی می‌کردند و پس از مرگ شخصی برای به عهده گرفتن دفن آن‌ها پیدا نمی‌شد، احداث کردند.

قبرستان‌گردی؛ تفریح عجیب‌ و محبوب گردشگران در دانمارک + عکس

یوهان ساموئل آگوستین، نویسنده مطالب نجومی آلمانی-دانمارکی اولین فرد مشهوری بود که خواهان دفن خود در گورستان اسیستنس پس از مرگ شد و خاکسپاری وی در این مکان، تحول عظیمی در آن به وجود آورد به‌طوری که گورستان اسیستنس جایگاهی بسیار مهم را در تاریخ دانمارک از آن خود کرد. پس از دفن وی، مدیران شهر ۲۵ هکتار فضای جدید را به آرامگاه نام‌برده افزودند و آن را به گرد هم آمدن نخبگان و همچنین مردم طبقات متوسط و فقیر جامعه اختصاص دادند.

قبرستان‌گردی؛ تفریح عجیب‌ و محبوب گردشگران در دانمارک + عکس

کاربردهای فرهنگی و تفریحی گورستان اسیستنس

امروزه گذراندن اوقات فراغت در گورستان‌های دانمارک از قدمتی چند قرنی برخوردار است که در میان آن‌ها، اسیستنس بیش از همه مردم را به انجام تفریحات مختلف و حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی و ورزشی دعوت می‌کند. جوانان برای رهایی از شلوغی‌های شهر هر یک در کنار گوری به استراحت می‌پردازند و این در حالی است که دوستداران ادب و فرهنگ در میان قبرها به دنبال یافتن گورهای افراد مشهور می‌گردند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هانس کریستیان آندرسن (پدر قصه‌های پریان مدرن)، نیلز هنریک دیوید بور (فیزیکدان پرآوازه دانمارکی)، سورن کی یرکگورد (پدر اگزیستانسیالیسم)، کریستوفر ویلهلم اکرسبرگ (نقاش نئوکلاسیسیست) و فین جول (معمار مشهور دانمارکی) اشاره کرد.

قبرستان‌گردی؛ تفریح عجیب‌ و محبوب گردشگران در دانمارک + عکس

برای دوستداران تاریخ دانمارک، راهنمایان بسیاری در سراسر گورستان اسیستنس وجود دارد که با همراهی افراد، روایات مختلف مربوط به تاریخچه پیدایش این فضا و سایر اطلاعات مهم آن را نقل می‌کنند. عجیب‌ترین مقصد گردشگری جهان در تمام ایام سال میزبان برگزاری رویدادهای مختلفی مانند موسیقی زنده، تئاتر و نمایش‌های بی‌شماری است که به واسطه همین ویژگی نیز همواره سیل عظیمی از گردشگران را به سمت دانمارک، به‌ویژه کپنهاگ، دعوت می‌کند.

قبرستان‌گردی؛ تفریح عجیب‌ و محبوب گردشگران در دانمارک + عکس

کد خبر 667555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.