تعلل عجیب مدیران ذوب‌آهن در انتخاب سرمربی / بازگشت به تارتار یا آغاز راه جدید؟

این روزها گزینه‌های هدایت گاندوها در بین محافل فوتبال دوستان اصفهانی معرفی شده‌اند اما هنوز مشخص نیست کدام‌ فرد از سوی مدیران ذوب‌آهن انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با آن که حدود چند هفته از زمان تخمینی قاسم حدادی‌فر برای معرفی سرمربی جدید ذوب‌آهن از سوی مدیران این باشگاه می‌گذرد اما به نظر می‌رسد پروسه انتخاب مربی جدید گاندوها در فصل جدید هنوز ادامه دارد. حدادی‌فر در گفت‌وگویی که چهارشنبه، هفدهم خردادماه با ایمنا داشت در خصوص انتخاب سرمربی تیم گفت: "توضیح زیادی نمی‌توانم بدهم اما اگر بخواهم کلی بگویم قرار است شنبه تکلیف سرمربی تیم ذوب‌آهن مشخص شود. از من نیز برای هدایت ذوب‌آهن برنامه خواسته شده است و هیئت‌مدیره روز شنبه تصمیم‌گیری خواهد کرد. از گزینه‌های دیگر بی‌خبرم و حتی نمی‌دانم مهدی تارتار در بین گزینه‌ها است یا خیر اما با من صحبت‌هایی شد و من هم برنامه‌ام را به باشگاه اعلام کردم و منتظر تصمیمات نهایی هستم."

دو هفته از زمان وعده داده شده برای معرفی سرمربی ذوب‌آهن گذشت و به‌طور دقیق مشخص نیست چه روزی سرمربی جدید انتخاب می‌شود اما گمانه‌زنی‌ها هر روز بیشتر از گذشته است. موضوع مهمی که بین هواداران و اغلب فضای مجازی دست به دست می‌شود، حضور دوباره مهدی تارتار و چند گزینه دیگر در بین گزینه‌های هدایت ذوب‌آهن است. شنیده می‌شود او و قاسم حدادی‌فر روزهای گذشته به صورت جداگانه با مهدی کوهی، مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن جلسه داشته‌اند و صحبت‌هایی برای هدایت تیم ارائه کرده‌اند.

درحالی که اکثریت قریب به اتفاق رقبای این تیم در لیگ تکلیف نیمکت خود را مشخص کرده‌اند اما باشگاه ذوب‌آهن همچنان منتظر تصمیم مدیرعامل کارخانه است.

تعلل عجیب مدیران ذوب آهن در انتخاب سرمربی/بازگشت به تارتار یا آغاز راه جدید؟

با آن که در ابتدا نام گزینه‌هایی همچون وحید هاشمیان یا فراز کمالوند مطرح می‌شد اما با موضع‌گیری مشخص علیرضا احسانی، مدیرعامل ذوب‌آهن این دو مربی از گردونه گزینه‌های هدایت سبزپوشان دور شدند و همه‌چیز به تارتار و حدادی‌فر رسید. یک هفته بعد و در بین محافل فوتبالی اصفهان از بازگشت محرم نویدکیا به حیطه مربیگری و قبول هدایت ذوب‌آهن صحبت‌هایی به گوش رسید که پس از آن مدیرعامل باشگاه در گفت‌وگویی دیگر با ایمنا گفت: محرم در بین گزینه‌های هیئت‌مدیره نیست اما مورد قاسم حدادی‌فر کاملاً ویژه است و جای بررسی دارد.

طبق گفته بازیکن سابق گاندوها او به مدیران ذوب‌آهن برنامه داده است. با این حال قاسم این روزها به‌شدت مورد حمایت هواداران ذوب‌آهن است و هواداران به هر طریقی از وی حمایت کرده‌اند. این درحالی است که همین هواداران هفته‌های اخیر حتی به باشگاه ذوب‌آهن رفته‌اند و با نوشتن طوماری خواستار انتخاب وی به عنوان سرمربی جدید ذوب‌آهن شده‌اند.

البته خواسته هواداران نیز قابل تأمل است. آنها علاوه بر حضور قاسم حدادی‌فر روی نیمکت ذوب‌آهن خواهان حضور دستیاران قوی برای کمک به اسطوره خود هستند و دوست ندارند افرادی به وی تحمیل شوند یا اشخاص ضعیف در کادر فنی ذوب‌آهن حضور پیدا کنند. در همین زمینه نیز حدادی‌فر درباره جزئیات برنامه خود و در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: "نمی‌توانم به صورت جزئی درباره برنامه‌ام برای فصل آینده ذوب‌آهن سخن بگویم اما در این حد می‌گویم که برنامه‌ای هدفمند به باشگاه ارائه داده‌ام و مطمئن باشید از فنی‌ترین افراد برای حضور در تیم استفاده می‌کنم."

قاسم وعده داده است از فنی‌ترین افراد در کادر آینده ذوب‌آهن استفاده می‌کند و به نوعی کادر مربیگری ذوب‌آهن پس از سال‌ها، تغییرات زیادی خواهد کرد.

تعلل عجیب مدیران ذوب آهن در انتخاب سرمربی/بازگشت به تارتار یا آغاز راه جدید؟

درواقع اگر این اتفاق رخ دهد و قاسم حدادی‌فر به عنوان سرمربی جدید ذوب‌آهن انتخاب شود، نسل جدیدی از مربیان ذوب‌آهن که پیش‌تر در این تیم بازی کرده‌اند را روی نیمکت ذوب شاهد خواهیم بود. از محمد صلصالی، محمدباقر صادقی و اسماعیل فرهادی به عنوان دستیاران احتمالی قاسم در ذوب‌آهن یاد می‌شود.

موضوع مهم دیگر تجربه پایین قاسم در امر مربیگری است. مخالفان مربیگری حدادی‌فر این موضوع را مطرح کرده‌اند اما به نظر می‌رسد شبیه همین اتفاق درخصوص محرم نویدکیا و قبول هدایت سپاهان در سال‌های اخیر مطرح می‌شد. با این حال مدیریت باشگاه سپاهان به وی اعتماد کرد و درنهایت نتیجه قابل قبولی برای نویدکیا رقم خورد.

از سوی دیگر براساس شنیده‌ها مهدی تارتار همچنان شانس حضور روی نیمکت فصل آینده ذوب‌آهن را دارد و سکوت وی در هفته‌های گذشته گواه همین موضوع است. تارتار منتظر تصمیم نهایی مدیران ذوب‌آهن است تا در صورت جدایی به نیمکت‌های باقی‌مانده لیگ برتر فکر کند البته به نظر می‌رسد او هم فرصت کمی دارد، چراکه همه تیم‌ها مشغول انتخاب مربیان خود هستند و مشخص نیست وضعیت تیم تحت اختیار این مربی به کجا خواهد رسید.

اما تعلل مدیران ذوب‌آهن در انتخاب سرمربی تیم جای سوال دارد؛ اگر تصمیم بر تغییر سرمربی و توجه به پتانسیل‌های باشگاه است، چرا حدادی‌فر زودتر معرفی نمی‌شود؟ و اگر برای ادامه همکاری تارتار تاکیداتی وجود دارد، این موضوع باید هرچه سریع‌تر نهایی شود تا شاهد آغاز فعالیت نقل‌وانتقالاتی ذوب‌آهن در فصل پیش‌رو باشیم.

تا این لحظه همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست آیا قاسم حدادی‌فر سرمربی جدید ذوبی‌ها خواهد بود یا مدیران ذوب‌آهن با انتخاب مهدی تارتار باز هم از قاسم خواهان تجربه بیشتری در مربیگری هستند یا شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد و گزینه سومی به عنوان سرمربی جدید ذوب‌آهن در لیگ جدید انتخاب خواهد شد. البته این موضوع هم آنچنان دور از ذهن نیست.

کد خبر 667540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.