ارسال پیام‌های جعلی درخواست وجه، ترفند مجرمان سایبری است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه پیام‌های درخواست پول از سوی اقوام و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی ترفند مجرمان سایبری است، به شهروندان هشدار داد پیش از واریز وجه درخواستی با فرد درخواست‌کننده تماس حاصل کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر روز روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و شهروندان بسیاری به علت اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند یا در پی بی‌دقتی، در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

وی افزود: در یکی از این روش‌های کلاهبرداری، مجرمان سایبری با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات تلفن همراه به خصوص مخاطبین و پیامک‌ها، ضمن برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان کاربر از آنها می‌خواهند با توجه به بحران به وجود آمده مبلغی به شماره حساب اعلامی از سوی آنها واریز کنند. شهروندان نیز با توجه به اینکه پیام از سمت اقوام و آشنایان آنها ارسال شده است، مبلغ درخواستی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت و سقم این درخواست داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان خاطرنشان کرد: در صورت دریافت این‌گونه پیام‌ها، پیش از واریز پول به حساب اعلامی، با فرد درخواست کننده تماس بگیرید و از صحت پیام اطمینان حاصل کنید؛ همچنین شهروندان به هیچ عنوان لینک‌های ارسالی ناشناس و مشکوک را باز نکنند و با توجه به دسترسی اپلیکیشن‌های اندرویدی به اطلاعات تلفن همراه، از اصالت و معتبر بودن آن برنامه اطمینان حاصل و تنها آنها را از منابع معتبر و مجاز دانلود و نصب کنند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 666953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.