شهروندان همدان باید از سامانه شفافیت بودجه شهرداری مطلع باشند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات ‌شورای اسلامی شهر همدان گفت: سامانه شفافیت بودجه شهرداری باید از طریق رسانه‌های مختلف، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما به اطلاع مردم برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر کاوسی‌امید امروز _دوشنبه بیست‌ودوم‌خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بعد از تصویب بودجه شهرداری در شورای اسلامی و تأیید آن در هیئت تطبیق، بر اساس قانون اطلاع‌رسانی عمومی این موضوع از سوی شورا در اولویت است، اظهار کرد: در گذشته این موضوع تنها از طریق رسانه‌های مکتوب انجام می‌شد اما در حال حاضر با توجه به گسترش فرصت‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و تمایل روز افزون مردم به شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی عمومی این موضوع از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌های تلفن همراه در دستور کار شورای شهر همدان قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری کمیسیون بودجه و شورای شهر در خصوص اطلاع‌رسانی الکترونیکی بودجه ۱۴۰۲ توسط شهرداری افزود: سامانه شفافیت بودجه شهرداری باید از طریق رسانه‌های مختلف، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و صداوسیما به اطلاع مردم برسد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با تقدیر از اقدامات و تمهیدات لازم از سوی شهرداری در این زمینه گفت: سامانه شفافیت بودجه ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانیwww.Hamedan.ir قسمت سامانه شفاف‌سازی بودجه ۱۴۰۲ مراجعه و به جزئیات بودجه سال‎جاری شهرداری همدان دسترسی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به در دسترس قرار گرفتن بودجه و بارگذاری اعداد و ارقام بودجه و همچنین ردیف‌های مختلف به ویژه ردیف‌های عمرانی در سامانه شفافیت بودجه، انتظار می‌رود شهروندان موضوعات و درخواست‌هایشان را از نمایندگان خود در پارلمان شهر پیگیری و مطالبه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه اطلاع داشتن شهروندان از اتفاق‌های سال جاری در محله، ناحیه، منطقه و شهر همدان است، تاکید کرد: معتقد هستیم که مردم نامحرم نیستند و باید در جریان امور قرار بگیرند، که در همین راستا انتظار می‌رود شهروندان مرتبط با موضوعات مختلف مطالبه‌گر باشند.

کد خبر 666723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.