چه میزان تسهیلات از صندوق امدادولایت به مددجویان پرداخت شد؟

بر اساس سال ۱۴۰۱ باید چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌شد، اما با توجه به عملکرد مطلوب صندوق امداد ولایت ۴,۶۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان ارائه شد که بالاتر از سقف انتظار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای گذشته سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان وام به دو میلیون نفر مددجو از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و همچنین اعطای تسهیلات مسکن به ۱۶۱ هزار مددجو خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های همه جانبه به‌ویژه رسانه‌ها با نشر فرهنگ قرض‌الحسنه در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۹۵ اجازه تأسیس گرفت و در مدت شش سال بهترین عملکرد را داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طبق اساس‌نامه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا به امروز به هیچیک از کارکنان صندوق وام پرداخت نشده است، تصریح کرد: تاکنون به دو میلیون نفر مددجو مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

وی اعطای تسهیلات مسکن به ۱۶۱ هزار مددجو را گوشه‌ای از فعالیت صندوق دانست و گفت: در حوزه اشتغال سه هزار میلیارد تومان وام و اعتبار به ١٩٠ هزار مددجو اعطا شد، در این مدت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از صندوق دریافت کردند.

بختیاری، معوقات صندوق قرض‌الحسنه را به طور تقریبی ۱.۵ درصد دانست و خاطرنشان کرد: این میزان کمترین رقم در نظام بانکداری است و وعده می‌دهیم که این عدد امسال به یک درصد کاهش یابد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ از طریق صندوق برای حوزه مسکن حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و در حوزه اشتغال به بیش از ٣١ هزار مددجو مبلغ ٨٩١ میلیارد تومان وام اشتغال داده شد، همچنین مجموع تسهیلات صندوق در سال گذشته ۴,۶۲۳ میلیارد تومان بوده و به طور تقریبی بیش از ٩٠ درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات جزو دهک‌های یک و دو بودند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شمار مشترکان صندوق امداد ولایت را شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانست و تاکید کرد: وجود دو بانک قرض‌الحسنه در کشور جای سوال دارد، این تعداد بانک قرض‌الحسنه نشان از کم کاری ما دارد که باید جبران شود.

پرداخت بیش از ۴,۰۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت

علی آشوبی، مدیرعامل صندوق امداد ولایت اظهار کرد: بر اساس سال ۱۴۰۱ باید چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌کردیم، اما با تلاش همکاران و عملکرد مطلوب صندوق توانستیم ۴,۶۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان ارائه کنیم که بالاتر از سقف انتظار بوده است؛ در مجموع در سال گذشته ۳۴۰ هزار و ۶۳۷ وام مسکن، اشتغال، فرهنگی و حمایتی پرداخت کرده‌ایم که بیشترین سهم را حمایتی، مسکن و درمان حوزه اشتغال و سهم مسکن به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به خدمات این صندوق به مددجویان و غیر از مددجویان، افزود: این صندوق پس از هشت سال از تأسیس آن توانسته خدمات بسیار مطلوبی را به مددجویان و سایر اقشار جامعه و نیازمندان ارائه دهد، ما توانسته‌ایم بستر نذر نیکو و حسنه را در جامعه ارائه کنیم و به دنبال اشاعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور هستیم که رسانه‌ها در این خصوص توانسته‌اند به درستی به ما کمک کنند.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: ۴,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات سال جاری در نظر گرفته شده است که در تلاش هستیم این میزان از سقف بودجه در نظر گرفته شده بالاتر رود، در مجموع عملکرد هفت ساله صندوق نشان می‌دهد که ۱۶ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان به دو میلیون و ۱۸۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به آمار تحت پوشش صندوق امداد ولایت گفت: از زمان قبل تأسیس ما توانسته‌ایم هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات صندوق قرار دهیم.

آشوبی از تلاش صندوق امداد ولایت برای افزایش میزان تسهیلات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری بانک مرکزی میزان تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه را از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به میزان معوقات این صندوق، گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۰ معوقات این صندوق ۲.۳ درصد بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱.۵ درصد رسیده است به طوری که در مجموع در سال گذشته شاهد کاهش هشت درصد از معوقات بوده‌ایم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت با اشاره به خدمات جدید این صندوق در سال جاری، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات و تضامین به صورت غیرحضوری موضوعاتی است که در سال جاری به دنبال ایجاد آن‌ها هستیم.

کد خبر 666487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.