لزوم تبیین گفتمان افزایش و جوانی جمعیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امروز باید گفتمان افزایش و جوان شدن جمعیت را تبیین کنیم و زمانی که این گفتمان تبیین شد، مقدمات آن باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _هجدهم خردادماه_ در آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین رویداد ملی جایزه استانی جوانی جمعیت در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این جلسات باید ما را به سمت اصل موضوع هدایت کند و زمانی که این چنین رویدادی برگزار می‌شود و به موضوع جوانی جمعیت می‌پردازد، بدین معنی است که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد و باید به آن توجه ویژه ای شود چرا که موضوع روز و مهم کشور است.

وی افزود: برای توجه به این موضوع به طور قطع الزاماتی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی حتی سیاسی لازم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: به الزامات در این حوزه‌ها باید توجه ویژه شود تا این موضوع تحقق پیدا کند، در غیر این صورت خروجی خاصی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای پرداختن به موضوع جمعیت، ابتدا لازم است تا اهمیت آن برای تمام اقشار جامعه بیان شود و همه بدانند چرا به موضوع جمعیت پرداخته می‌شود و چرا در دهه ۷۰ افراد جامعه با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر تشویق به فرزند آوری کمتر شدند.

جان‌نثاری خاطر نشان کرد: امروز باید گفتمان افزایش و جوان شدن جمعیت را تبیین کنیم و زمانی که این گفتمان تبیین شد، مقدمات آن باید فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: برای افزایش جمعیت انجام ازدواج لازم است و برای انجام امر ازدواج مقدماتی باید فراهم شود بدین معنی که برای تحقق این موضوع باید در جامعه شرایطی ایجاد کنیم تا ازدواج به گونه‌ای راحت، سریع و معنادار انجام شود که به طور قطع برای رسیدن به این مهم باید فعالیت‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات سمبلیک باید به برنامه‌هایی که ثبات و گسترش خانواده و عشق در آن را افزایش می‌دهد، تبدیل شود، گفت: نتیجه این حرکت، فرزندآوری بیشتر و در نتیجه قوام جامعه و نسل‌های آینده کشور است، لذا در کنار برگزاری این جلسات باید برنامه ریزی های دقیقی برای اصل موضوع داشته باشیم.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه یکی از محورهایی که می‌تواند در جوانی جمعیت تأثیر مثبت داشته باشد، رفتار مدیران با کارکنان به ویژه کارمندان زن است، اضافه کرد: کرامت مادرانی که شاغل هستند باید حفظ شود و این موضوع به طور قطع تأثیر بسزایی در افزایش جمعیت و جوانی آن خواهد داشت.

کد خبر 665988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.