برگزاری اولین جلسه آموزشی نیروهای فنی جدید دفاتر پیشخوان دولت برای انجام امور شهرداری

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: اولین جلسه آموزشی نیروهای متقاضی و جویای کار در دفاتر منتخب پیشخوان دولت برای انجام امور شهرداری نیمه دوم خردادماه آغاز و تا پایان تیرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، هوشنگ آسترکی اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اواخر سال ۱۳۹۴ تاکنون بر اساس تصمیم‌های مدیریت وقت شهرداری اصفهان در راستای تسریع و سهولت در پاسخگویی به ارباب رجوع و بهبود کیفیت‌ها در انجام درخواست شهروندان اقدام به برون‌سپاری بعضی خدمات شهرسازی و شهرداری کرده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات می‌توان به انجام استعلامات نقل‌وانتقال (دفترخانه)، بانک، حفاری و ثبت درخواست‌های پروانه، سفت کاری، پایان کار، وصول عوارض سالیانه خودرو و ارائه آن از طریق بعضی از دفاتر پیشخوان دولت متناسب با ظرفیت مورد نیاز در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان اشاره کرد.

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ارائه این خدمات به شهروندان باعث ایجاد زمینه اشتغال تعدادی از دانش آموختگان با مقاطع لیسانس و بالاتر در رشته‌های معماری، شهرسازی و عمران در مجموعه دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با شهرداری اصفهان شده است، به‌نحوی که در حال حاضر حدود ۷۵ نفر نیروی مهندس آقا و خانم در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

آسترکی خاطرنشان کرد: واحد امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت نیز طبق دستورات و تصمیم‌های مدیریتی در حوزه شهرسازی الکترونیک در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با توجه به ضرورت و نیاز به آموزش نیروی متخصص و کارآمد جهت اشتغال در مجموعه دفاتر پیشخوان دولت اقدام به برگزاری دوره جدید و کلاس‌های آموزشی برای نیروهای متقاضی و جویای کار در دفاتر پیشخوان دولت جهت انجام امور شهرداری کرده است.

وی گفت: این موضوع مورد استقبال جوانان فارغ‌التحصیل در رشته‌های مهندسی با گرایش‌های معماری، شهرسازی و عمران شده است تا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز و شرکت در آزمون‌های مربوطه به‌عنوان نیروی متخصص در دفاتر پیشخوان مورد نیاز مشغول به کار شوند و نکته حائز اهمیت اینکه اقدامات انجام شده از این قبیل ضمن پیشبرد اهداف شهرداری باعث ارتقای سطح علمی این دانش آموختگان از نظر تئوری و عملی در این زمینه‌ها می‌شود.

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی خاطرنشان کرد: تعداد استعلام‌های انجام شده در سال گذشته حدود ۵۱۵۰۰ فقره استعلام و از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد استعلام‌های انجام شده نیز حدود ۹۳۰۰ فقره استعلام توسط دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با شهرداری ثبت و انجام شده است.

آسترکی اظهار کرد: در راستای تسهیل و سرعت‌بخشی به ارائه خدمات به شهروندان اصفهان مدیران دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد و تمام کارکنان زیر مجموعه آنها اعم از کارشناسان بازدید، مسئولان فنی و مسئولان پیگیری همکاری بسیار خوبی را در این راستا با شهرداری به‌ویژه معاونت شهرسازی و معماری داشته‌اند.

کد خبر 665912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.