برگزاری مسابقات «امپراطور فیفا» در تیرماه سال جاری/ بهترین‌های فیفا از اصفهان هستند

رئیس کمیته ورزش های الکترونیک استان گفت: زمینه‌های لازم برای این مسابقات را فراهم کرده‌ایم و نشست‌های خبری با حضور اصحاب رسانه را در ششم تیرماه برگزار خواهیم کرد. ضمنا مسابقات آن هم در هشتم و نهم تیرماه در مجموعه شهر رویاها برگزار می‌شود که امیدواریم نفرات برتر از استان اصفهان باشند.

مهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط برگزاری مسابقات فیفا اظهار کرد: از سال ۹۲ و همزمان با حضور به عنوان ریاست ورزش‌های الکترونیک استان اولین دوره مسابقات کشوری بازی های رایانه ای را در مجموعه سیتی سنتر برگزار کردیم که یکی از رشته های آن فیفا بود و سطح بالایی هم داشت.

وی افزود: پس از آن دیگر مسابقه‌ای در این سطح برگزار نشد. در سال ۹۴ نیز رقابت‌های رشته فیفا در استان انجام شد و از این سال به بعد هم شاهد برگزاری مسابقات رسمی نبودیم. بنابراین پس از سال‌ها این دوره از مسابقات به طور رسمی و با همکاری هیئت همگانی، مجموعه سیاحتی سپاهان، هیئت ورزش‌های دانشگاهی، سازمان فرهنگی تفریحی ورزشی شهرداری اصفهان، شهرداری منطقه چهار و خانه مطبوعات استان اصفهان برگزار خواهد شد.

بهترین‌های بازی فیفا در اصفهان هستند

رئیس کمیته ورزش های الکترونیک استان با اشاره به زمان ثبت نام و برگزاری این رقابت‌ها تصریح کرد: ثبت نام این مسابقات از امروز آغاز خواهد شد و تا ۳۱ خرداد ادامه خواهد داشت. این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود چرا که در بحث بازی‌های رایانه‌ای استان اصفهان پایتخت این ورزش به شمار می‌رویم و بهترین‌های فیفا در اصفهان هستند. شاید کمتری کسی کسی بداند اما هر دو قهرمان جهان فیفا در این استان حضور دارند.

وی ادامه داد: درحال حاضر تنها کمیته ورزش‌های همگانی که در آسیا موفق به کسب مدال شده کمیته ورزش‌های الکترونیک بوده است. در رشته فیفا در مسابقات آسیایی هانگژو چین نماینده داریم و شش نفر هم به اردوی تیم ملی دعوت شدند که نیمی از آن‌ها اصفهانی هستند. از طرفی فدراسیون جهانی فوتبال به بازی‌های رایانه‌ای اهمیت فراوانی می‌دهد به صورتی که این رشته در آسیا دیده شده است و در دوره‌های بعد هم بازی های رایانه‌ای وارد المپیک می‌شود.

برگزاری مسابقات فیفا در مجموعه شهر رویاها

کاظمی با بیان لزوم فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات فیفا عنوان کرد: زمینه‌های لازم برای این مسابقات را فراهم کرده‌ایم و نشست‌های خبری با حضور اصحاب رسانه را در ششم تیرماه برگزار خواهیم کرد. ضمنا مسابقات آن هم در هشتم و نهم تیرماه در مجموعه شهر رویاها برگزار می‌شود که امیدواریم نفرات برتر از استان اصفهان باشند.

وی در خصوص سایر رقابت‌های این رشته در سال جاری افزود: در مردادماه و در آستانه روز خبرنگار، پنجمین دوره مسابقات رایانه‌ای ویژه اصحاب رسانه را خواهیم داشت و در مهر یا آذرماه نیز رقابت های معلولین را برگزار خواهیم کرد. همچنین در صورتی که از این رقابت‌ها استقبال شود در دهه مبارک فجر زمینه لازم برای برگزاری مسابقات کشوری رایانه‌ای را فراهم می‌کنیم.

در لیگ‌های مطرح اروپایی تیم‌های باشگاهی فوتبال، یک تیم باشگاهی بازی‌های رایانه‌ای دارند

رئیس کمیته ورزش های الکترونیک استان اصفهان با اشاره به این موضوع که آیا بازی PES در این مسابقات خواهد بود یا خیر خاطر نشان کرد: در فاز رایانه‌ای دو بازی فوتبال داریم، فیفا زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال و PES مرتبط با یک شرکت خصوصی است و به همین دلیل مسابقات رسمی ندارد. البته در مسابقات کشوری سال ۹۳ در هر دو رشته شرکت کننده داشتیم اما دلیل انتخاب فیفا این است که هم در اصفهان افراد بیشتری این رشته را دنبال می‌کنند و هم مسابقات آسیایی و جهانی برای آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اهمیت بازی‌های رایانه ای ادامه داد: در لیگ‌های مطرح اروپایی تمام تیم‌های باشگاهی فوتبال، یک تیم باشگاهی بازی‌های رایانه‌ای دارند. در مسابقات لیگ شرکت می کنند و مدام این بازی به روز می‌شود. برای مثال اگر مسی مصدوم شود در بازی‌های فیفا بیش از ۵۰ دقیقه نمی‌تواند بازی کند. بسیاری از تیم‌ها موقع خرید بازیکن ابتدا به بازی‌های رایانه‌ای رجوع می‌کنند و اگر قابلیت داشت برای خرید او اقدام می‌کنند.

به زودی مسابقات لیگ فیفای استان اصفهان برگزار می‌شود

کاظمی در خصوص اقدامات لازم برای برگزاری مسابقات فیفا در ایران خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نشستی را با مدیران باشگاه های ورزشی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی باحضور نماینده هیئت فوتبال استان و قهرمانان جهان برگزار خواهیم کرد تا با تشریح فضا برای سال آینده بتوانیم یک لیگ بازی های رایانه‌ای را در استان برگزار کنیم.

وی افزود: این کار به هزینه خاصی نیاز ندارد و بازیکنان ما تنها حمایت معنوی می‌خواهند. درصورت موفقیت این طرح در استان پیشنهاد آن را به فدراسیون فوتبال می‌دهیم تا در سطح کشوری نیز شاهد برگزاری این مسابقات باشیم. البته باید این مورد را اضافه کنم که در فدراسیون جهانی بازی‌های الکترونیکی IESF نیز صاحب کرسی هستیم و لقمان شاورانی ریاست کمیته عضویت این فدراسیون را برعهده دارد که این کرسی جهانی می‌تواند برایمان اتفاقات خوبی را رقم بزند.

برگزاری مسابقات «امپراطور فیفا» در تیرماه/ بهترین‌های فیفا از اصفهان هستند

کد خبر 665902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.