تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های بزرگ دور از عقلانیت است

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس یازدهم گفت: از نظر زمانی وقتی از یک ابرموشک جدید و بدون رقیب رونمایی می‌کنیم، تحت الشعاع قرار دادن این موفقیت بزرگ را هدف گرفتن دور از انصاف، تدبیر و عقلانیت بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر سابق امور خارجه کشورمان درباره مسائل سیاست خارجی کشور و برجام، اظهار کرد: طرح چنین موضوعاتی در این مقطع زمانی به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات اسفندماه است؛ این افراد برای اینکه بتوانند نظر مردم را به سمت خود بکشانند و رأی بگیرند و همچنین بتوانند خودشان را در انتخابات آینده عرضه کنند، این اقدامات را انجام می‌دهند، در صورتی که مردم این افراد و تفکر آنان را می‌شناسند.

به گفته وی، نکته مهم دیگر موضوع همزمانی دستاوردهای جبهه مقاومت در منطقه است. همسایگان و برخی کشورهای منطقه، هیچ وقت رویکرد مثبتی در پای میز مذاکرات به ایران نشان ندادند، اما با اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، کشورهای همسو و همسایه آمدند و با ایران همراه شدند چرا که دیدند در منطقه غرب آسیا هر کسی با اهداف و آرمان‌های ایران اسلامی همراه بوده، ماندگار و پیروز شده و هر کسی که در منطقه با ایران درافتاده، به حاشیه رفته یا از بین رفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این کشورها وقتی این وضعیت و فرار آمریکایی‌ها به دلیل هیمنه اقتدار ایران را مشاهده کردند، دیدگاهشان به سمت نرمش و ارتباط دوسویه با کشورمان رفت. جای تأسف دارد در این شرایط پیش آمده، جواد ظریف مطالبی را بر زبان جاری و سعی می‌کند که این دستاوردها و عزت ایجاد شده برای کشورمان را زیر سوال ببرد.

وی تاکید کرد: از نظر زمانی وقتی از یک ابرموشک جدید و بدون رقیب رونمایی می‌کنیم، تحت‌الشعاع قرار دادن این موفقیت بزرگ، دور از انصاف، تدبیر و عقلانیت بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف آنها زیر سوال بردن دستاوردهای میدان در منطقه بود اما راه به جایی نخواهند برد.

حاجی دلیگانی با اشاره به ادعای محمدجواد ظریف مبنی بر نقض قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط دولت سیزدهم، تصریح کرد: تا جایی که مطلع هستم این قانون لغو نشده اما به طور حتم با بررسی دقیق‌تر و بهتری این مسائل را انجام خواهیم داد که ببینیم آیا چنین اتفاقی افتاده یا نیفتاده است، اما تصورمان این است که این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایمنا، محمدجواد ظریف چندی قبل در گفت‌وگویی در فضای مجازی مدعی شد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی دولت سیزدهم نقض شده ولی اشاره‌ای به این موضوع که کدام بخش از مصوبه نقض شده، نکرد و حاضر به پاسخگویی و مناظره در این رابطه نشد.

کد خبر 665870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.