هدف امام خمینی (ره) جهانی شدن اسلام بود

پیشکسوت انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال جهانی شدن اسلام بودند، تصریح کرد: در زمان حوادث ابتدای انقلاب در سال ۴۱ و ۴۲ امام سه هدف سرنگونی رژیم شاهنشاهی، برپایی حکومت اسلامی و تغییر حکومت‌های طاغوت در کشورهای اسلامی به حکومت اسلامی را زمینه ظهور امام زمان (عج) می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مهدی اژه‌ای امروز سه‌شنبه شانزدهم خردادماه با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برکت آثار وجودی امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از این برکات معرفی حضرت آیت الله خامنه‌ای به مردم بود، در واقع چهاردهم خردادماه بیعتی دوباره با رهبری است.

وی افزود: امام (ره) انسانی است که تمام عیار افق فکر و نیت، درک و حرکتشان با انبیا نزدیک‌ترین بنا را دارد، در این راستا ایشان شبیه به حضرت ابراهیم (ع) با توکل به خدا قیام و نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

این پیشکسوت انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال جهانی شدن اسلام بودند، تصریح کرد: در زمان حوادث ابتدای انقلاب در سال ۴۱ و ۴۲ امام سه هدف سرنگونی رژیم شاهنشاهی، برپایی حکومت اسلامی و تغییر حکومت‌های طاغوت در کشورهای اسلامی به حکومت اسلامی را زمینه ظهور امام زمان (عج) می‌دانستند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه شخصیت امام راحل (ره) نزدیک‌ترین فرد غیر معصوم به معصوم است، گفت: نهضت‌هایی که در ایران شکل گرفت از دوره قاجار رنگ مذهبی و مردمی به خود گرفت، در واقع نهضت‌ها ضد استبدادی مانند نهضت تنباکو به شمار می‌رفت، ویژگی حادثه پانزده خرداد نیز همین موضوع این بود که کاملاً مذهبی بوده و همه اقشار جامعه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه باید در هیئت‌های مذهبی جایگاه ویژه‌ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد، افزود: سرنگونی رژیم شاه از پانزده خردادماه آغاز شد، با توجه اینکه این حادثه در ماه محرم انجام گرفت، خود امام حسین (ع) یاری کرد در واقع نهضت ما، حسینی بوده است.

این پیشکسوت انقلاب اسلامی با بیان اینکه اکنون در کشور ۳۰ هزار طلبه خارجی و ۳۰ هزار طلبه زن مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند و می‌گفتند پایان عصر دینداری است، نهضت امام راحل (ره) آغاز شد.

کد خبر 665495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.